2 ROSSZCSONT GYEREK OLDALA
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
szereted a buszokat
szereted a buszokat ?

igen
nem
nemannyira
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
melyik busz ka kedvenced
Melyik busz a kedvenced ?

ikarus
raba
raba ikarus
man
neoplán
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
nép számláló
Indulás: 2006-07-21
 
Óra, naptár
 
Mennyien vagyunk most?
látotagó olvassa a lapot.
 
Google kereső

Google

 
Vonattudomány
 
Belépések
 
Színkódok
 
Kérj!
 
Szavazz
Mi kell még az oldalra?

Dalszöveg
Háttérzene
Tudományok
Keresők
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
VB 2006
 
Nézd meg

 Advertisement Advertisement

AdvertisementAdvertisement

AdvertisementAdvertisement

Advertisement

 
.
 
Puzzle-z
 
Híres focisták névjegyei
 
Tankcsapda
 
Ikarus 211

Az Ikarus 200-as sorozat legnépszerűbb kisbuszának, az Ikarus 211-esnek gyártása 1974-ben kezdődött, az utolsó jármű pedig 1990. május végén hagyta el a székesfehérvári gyárat. A 211-esek készültek egyajtós (211.0x) és kétajtós (211.5x) változatban is. Manapság már ritkán találkozhatunk az első, 211.00 változattal, amelyeknek jellegzetessége szélvédő feletti táblatartó, mivel az Ikarus belföldi kínálatában már 1977-ben megjelent az őt felváltó 211.01 – 211.52 páros. A 1978-tól a 211-esek magasabbak lettek, szélesebb oldalablakokkal készítették, a lökhárító is magasabbra került és ekkor váltja fel az egyenes műszerfalat a többi 200-as típusnál már alkalmazott háromrészes műszerfal. A hetvenes években a kilincses ajtó még egészen a tetőig ér, később már kisebb ajtókat alkalmaztak. A 211.01-es típust végig kézi működtetésű ajtókkal szerelték, akárcsak az exportra is készült 211.53-ast, a 211.52-es első ajtaja viszont levegős működtetésű (kétszárnyú, “Steyr”). A hazai mellett a típus másik nagy piaca az egykori NDK volt, ahová 1975-től szállították a 211.51-es változatot. Az autóbuszok komfortosságát a beszerelt ülések típusa és száma határozta meg.
A típust IFA főegységekkel gyártották, a motor teljesítménye 92 kW/125 LE, 5+1 fokozatú sebességváltóval készültek. Hosszúság*szélesség*magasság adatok 8500*2500*2920 ill. 3000 mm.
A volán társaságok 1975-től a '80-as évek végéig kb. 680 darabot vásároltak, melyeket szerződéses járatban munkásszállításra, és bérautóbuszként használtak. Egykori termelőszövetkezetek, gyárak, üzemek, vállalatok kedvelt brigádbusza volt. Jelenleg többnyire megrendelhető autóbuszként
vállalkozók tulajdonában vannak, a volánok buszpalettáján már nem szerepelnek.
A BKV-hoz 1975-ben érkezett először 4 darab 211.00-ás, elsősorban a siklópótló vári járatra, majd további 20 darab különjárati célokra. Az állomány 1978-ban két újabb 211.01-essel bővült. 1980-ban a különjárati 211.00-ások a Volánhoz kerültek, később a sikló üzembe helyezésével a többit is selejtezték.
Az elmúlt években néhány autóbusz kisebb-nagyobb mértékű átépítésen esett át. Előfordult, hogy kézi ajtós 211-est levegő működtetésű harmonika
vagy lengő ajtóval szereltek fel, de ezen felül némelyik busz külső megjelenését is jelentősen módosították. Mivel a típust Euro minősítésű motorral csak komolyabb átalakítás után lehet felszerelni, nagy részük várhatóan néhány éven belül eltűnik hazánk útjairól.

Az FIS-074 egy 1975-ben gyártott 211.00 típusú autóbusz, a jellegzetes szélvédő feletti táblatartó résszel. Az 1977-ig gyártott kocsikon az utasablakok mellett a sofőr ablaka is kisebb volt.
Az AAH-841 egy 1977-ben készült, egyenes műszerfalas 211.01-es.
Az ADV-188-at 1978-ban gyártották. Ez a 211.01-es már magasabb, nagyobb ablakokkal készült, mint korábbi társai, a kilincses ajtó egészen a tetőig ér.
Az FTV-343 egy 1989-es gyártású 211.01-es. Kívülről az 1980-as években gyártott 211-esek jellegzetességeit mutatja.
A BSL-064 egy, az NDK-ból hazánkba visszakerült 211.51-es.
Az AAX-166 (ma FLU-502) egy 1984-es gyártású 211.52-es. Mint ahogy a rendszáma is mutatja, korábban Vértes Volános kocsi volt.
A BCE-278 egy 211.53-as típusú autóbusz, 1981-ben készült és első tulajdonosa az MTV volt.
Néhány az átalakított kocsik közül:  
Az ACF-377 (ma FIS-510) egy 1984-es 211.01-es, amit levegő működtetésű egyszárnyú lengőajtóval építettek át.
Az EUC-212 (ma FIS-608) rendszámú 211.01-es 1979-ben készült, korábban a Tisza Volánnál szolgált, ahol az igényeknek megfelelően Steyr-ajtósra alakították át.
Az AGY-929-et (ma FUM-120) 1984-ben gyártották. Az átalakítás során Ikarus-classic homlokfalelemekkel és pneumatikus harmonika ajtóval szerelték fel.
Az AIJ-625 egy 1984-es gyártású 211.52-es. Ez a busz kézi működtetésű első ajtót és 1 részben eltolható ablakokat kapott.
Az AFA-035 (ma FUM-396) eredetileg egy 211.53-as volt, amelyet 1978-ban gyártottak. Ha ez igaz, akkor jelentősen átformálták a külsejét.
 
Az AAS-148 egy AFA-035-éhez hasonló mértékű átalakításon esett át, a kivitelezés még hagy maga után némi kívánnivalót.

 
Busztudomány
 
Chatelj!
Kérünk, hogy ne káromkodj Köszönjük
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
óra
 
Kurzorkövető
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Linkek
 
AC/DC
 
Időjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
Elvira menetrend
honnan:

hova:
mikor:

 
Sporttudomány
 
Hooligans
 
Subarutudomány
 
Jó autók
 
Orange County Choppers
 
Autó tesztek
 
Real Madrid
 
Barcelona
 
Villamostudomány
 
Downloads
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre