2 ROSSZCSONT GYEREK OLDALA
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
szereted a buszokat
szereted a buszokat ?

igen
nem
nemannyira
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
melyik busz ka kedvenced
Melyik busz a kedvenced ?

ikarus
raba
raba ikarus
man
neopln
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
np szmll
Induls: 2006-07-21
 
ra, naptr
 
Mennyien vagyunk most?
ltotag olvassa a lapot.
 
Google keres

Google

 
Vonattudomny
 
Belpsek
 
Sznkdok
 
Krj!
 
Szavazz
Mi kell mg az oldalra?

Dalszveg
Httrzene
Tudomnyok
Keresk
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
VB 2006
 
Nzd meg

 Advertisement Advertisement

AdvertisementAdvertisement

AdvertisementAdvertisement

Advertisement

 
.
 
Puzzle-z
 
Hres focistk nvjegyei
 
Tankcsapda
 
Ikarus 620


"Az Ikarus 60 autbuszok tovbbfejlesztett vltozataknt gyrtottk 1958 s 1972 kztt a vrosi forgalomnak ptett Ikarus 620 s a tvolsgi kzlekeds cljra szerkesztett Ikarus 630 tpus, alvzas jrmveket."
Ez az j tpus nem hozott ltvnyos mszaki fejlesztst, inkbb a nvekv utasforgalommal jr ignyt elgtette ki.


A prototpus Finta Lszl tervei alapjn kszlt el, Ikarus 60B tpusjelzssel.

Az autbusz hordmvt jellemzi az alvzas kialakts, ebben a tekintetben megrizte eldje, az Ikarus 60 tpus autbusz mreteit. Finta Lszl elmondsa szerint ez a tpus a korbban jelentkez alvzhinybl s az annak megoldsra szolgl szakmai alapelvbl alakult ki. Az akkori szakmai elkpzels a korbban jellemz favzas kocsik ptsi elgondolst kvette, amely szerint a kocsiszekrny cserlhet volt, mg az alvzat megtartottk. Az alvz "U" keresztmetszet hossztartkbl s cs-, illetve sajtolt profil kereszttartkbl plt fel hegesztssel, illetve szegecselssel ktve a hossztartkhoz. A motor az alvz hossztartin rugalmasan van gyazva, a sebessgvlt a kerekek kztti kereszttartn fekszik fel. A futmvek a hossztartra csavarozssal kapcsoldnak rugbakokon keresztl. A hts, sllyesztett peron miatt a hossztart mlytett a vrosi autbusznl


Alvzas autbuszok cljra kszti a Csepel autgyr a 630 tpus alvzat
  

Az Ikarusz 620 els szris darabja.   Az Ikarusz 630 tpus alvz

   

    Az utasok szmra egy autbusznak a karosszria a legfontosabb rsze, hiszen ezzel tallkoznak nap mint nap. Meghatrozza a vros, az utca kpt, megjelennek rajta a korra jellemz divatok, hatssal lehet klsejvel, valamint belsejnek knyelmet, komfortot nyjt tulajdonsgaival az emberek hangulatra, az utasok s a kzlekeds biztonsgra.
 

"A jrm erklcsi rtknek hatrt karosszrija, pontosabban formja hatrozza meg. Ez rthet is, hiszen a technikban nem szksges s nem is clszer az j mindenron val keresse." Ezt pldzza az Ikarus 620 tpus autbusz, illetve annak prototpusa, az Ikarus 60B, amelyek lnyegben az Ikarus 60 alapkonstrukcijra pltek. Ez a tpus a kls jegyekben, a karosszriban hozott jat, aminek eredmnye egy addigiaknl jabb, korszerbb autbusz lett.
 

   

Kln emltst rdemel az autbusz szlvdvege s homlokfelletnek kialaktsa. A homlokfalat vizsglva hasonlsg fedezhet fel az Ikarus 55 autbusz ("faros") homlokfalval (18. bra). Ez nem vletlen, hiszen Finta Lszl az autbusz megtervezsnl feladatul kapta, hogy az 55-s sajtolt elemeit hasznlja fel.

Termszetesen ez nem egy az egyben trtnt, de a forma a jellegzetessgt megrizte. A szlvd hajltott veg, azonban nem egyben lv, hanem kzpen s a sarkokban osztott, a sarkoknl vkony manyag elemmel sszefogva. A prototpus 60B-n a szlvd kzps, nagyobb fellet sk rsze azonos az Ikarus 66 (vrosi "faros") szlvdvegvel. A 620 szriba mr nem ezeket a szlvdvegeket ptettk be. Az autbusz elejt sszehasonltva az Ikarus 60-nal lthat, hogy a szlvd fellete nagyobb. A fentiek jl illusztrljk az alkalmazott, alkalmazhat technolgia formai kialaktsra gyakorolt hatst.

Az Ikarus 60B a 620-as prototpusa   Az Ikarus 630, egylmps variciban
 
Sorozatgyrtsra nem kerlt sor, inkbb a kicsit dizjnosabb kt lmps
 
Az Ikarus 630, un amerikai retussal kiemelt fotja, amibl szerintem a fentebb kszlt "reklmfot is syletett

A kocsiszekrny hossza 9348 mm, akrcsak az Ikarus 60 tpus, 5000 mm tengelytvval. A motor a kocsi orrban, kzvetlenl a vezet mellett nyert elhelyezst. Tbbek kztt ez is indokolta a vezetflke s az utastr kztt lv elvlaszt fal alkalmazst az utastr zajterhelsnek cskkentsre.

Elszr a Csepel D 613-as, majd a korszerbb Csepel D 614-es, 106 kW-os motor kerlt.

Emltst rdemel a motor hengerfeje. A motor elkamrs kivitel, az elkamra a henger hossztengelyvel szget bezr kialakts. A meglv motorhoz fejlesztsi javaslatot fogalmaz meg az 1959. 11. 17-n bejelentett, a Ganz-MVAG-tl szrmaz, HU148815 lajstromszm szabadalom, amelynl az elkamrt rt hterhelsek kikszblsre kermiabetttel lttk el az elkamra furatt.

A jrm sebessgvltja ASH 65-3 tpus, eltttengelyes, tfokozat szinkronvlt, kornak megfelel mszaki sznvonalon. A mechanikus sebessgvltk fejlesztsre plda a HU145380 lajstromszm szabadalom, amelynek az a lnyege, hogy az lland kapcsolatban lv fogaskerekek lemezes srld tengelykapcsolkkal kapcsolhatk tengelykre, amelyen egybknt szabadon elfordulan vannak gyazva. A sebessgvlt szraz srldsos tengelykapcsoln keresztl kapcsoldott a motor tengelyhez.

Az Ikarus 604, prototpus

Az autbusz megjelenst meghatrozzk a "szemei", azaz a rajta elhelyezett lmpk. Az Ikarus 60-asnl s az azt megelz tpusoknl a lmpk a karosszribl killak voltak, amelyek a "farosoknl" mr besllyesztsre kerltek, s ezt a stlust kvette a prototpus Ikarus 60B is. Ennl a fnyszrk teljesen be voltak sllyesztve, s a szrival ellenttben csak kt fnyszr volt. Kln rdemes megemlteni a prototpus homloklemezen lev dszlceit, amelyek "szemldkknt" helyezkedtek el a fnyszrk felett, majd a htrcs vonalt kvetve haladtak egszen a lkhrtkig. Ennek a dszlcnek fleg eszttikai szerepe lehetett. A szrinl a dszlc elmaradt, a kett helyett a kor divatirnyzatnak megfelelen ngy fnyszr kerlt beptsre. Ezek a fnyszrk br sllyesztettek, de nem olyan mrtkben, mint a prototpusnl. rdekes megolds a dszlc helyett a karosszriban kialaktott, kill lmpavd tet, aminek a dszt szerepen tl valsznleg a lefoly esvz elleni vdelem volt a feladata.
A hts lmpk eredetileg a karosszribl kiemelked fszekbe voltak sllyesztve, azonban ksbb ezek, valsznleg az egyszerbb s olcsbb megolds miatt, rtett lmpkk vltoztak.

     

Ennek az talaktsnak az eszttikai vesztesgen tl funkcionlis htrnya, hogy kisebb volt a vilgt fellet.

Sajnos napjainkban is tapasztalhat, hogy nagy mret, knnyen piszkold jrmveken kicsi, gyengn vilgt lmpk vannak.
 

Az 50-es, 60-as vek divatjnak megfelel volt a magassgjelz s az indexlmpk kialaktsa, amelyek formja vzcseppre emlkeztet (22. bra). Ezek a lmpatestek kvettk a karosszria tetejnek, valamint a jrm oldallemeznek veltsgt.

A lmpatestek egyarnt megtallhatak voltak az Ikarus 60-as, 55-s, a 60B s a 620-as tpusokon. Ezek ksbb a feljtsok sorn hasonl sorsra jutottak mint a htuls lmpk, egyszerbbekre lettek kicserlve. Az j irnyjelz lmpk, csakgy mint a htsk, kr alak lmpatestek lettek, amelyek a 620-asok homloklemezre kerltek.

 

A jrmvet, a kor szellemnek megfelelen, krmozott dszlcekkel is gazdagon felszereltk, amelyek a kocsi oldaln az ablakok alatt s a kerekek fels skja felett futottak krbe.
Az els sorozat FA-s 620-asokat ptkocsi csatlakoztatsra is felksztettk.
 

 

Az els pldnyoknl htul az als dszlc a szintn krmozott kerettel krbevett rendszmtbla fel vesen lehajlott.

Ksbb azonban, egyszeren krbefutott.

 

 

 

 A vrosi forgalomban kzleked 0-2-2, a tvolsgi 0-1-1 ajtelrendezssel kszlt;
 az elbbi 24 l s 38 ll, az utbbi 40 l s 20 ll utast szlltott.
 A tpusbl 1959-ben 54, 1960-ban 119 rkezett a FA-hz.
"Az els Ikarus 620-as menetrend szerinti forgalmt 1959. szeptember 19-n a Nagykrton kzleked 45-s viszonylaton kezdte meg."
Nagy Zsolt gyjtse szerint, elszr 1959 szeptember 18-n volt a hatsgi vizsgjuk az "Frstbe" rkezett Ikarus 620-asoknak.
Az egyik ilyen a
GA 09-41.
A fvrosi autbusz-kzlekedsnek az Ikarus 620-as autbuszokbl 1959 s 1970 kztt 935-t, mg az Ikarus 630 tpusbl 1960 s 1964 kztt 16-ot adtak t."

Vissza az autbusz kzlekeds trtnete lapra

 

** " Alapkonstrukcija megfelelt az Ikarus 60-asoknak, de karosszrija jszer volt. Az 50-es vek "divatjnak" megfelelen ell 4 fnyszrval volt felszerelve, megjelensre a lekerektett vonalak voltak jellemzek. Ksbbi fjavtsok sorn ezt az ablakot megnagyobbtottk. A nagymret szlvd hajltott vegbl kszlt, de 2 darabbl llt, melyeket egy keskeny manyag sn tartott ssze. "

 

     
Hatsgi viszgja 1960. augusztus 11-n volt, s 1972 jlius 15-n vontk ki a forgalombl
s a garzsban egy "reklmfot" httereknt.
 
Egy kis lmpa talaktssal

a "Rcsei" garzs ltal lefestve1971-ben a Vrosligetben a tavaszi BNV ideje alatt az akkori vsri autbuszjrat vgllomsn sofr pihenknt

 

 

Hatsgi vizsgja 1960. augusztus 30-n volt, s 1972 augusztus 1-n vontk ki a forgalombl
 
GA 10-00

" Az Ikarus gyrban a fvrosi tmegkzlekeds rszre ptett 1000. autbusz 1960. IX. 17-re kszlt el. Az Ikarus 620 tpus, GA 10-00 rendszm jrmvet a gyr nevben Tth Lajos, a vzmhely dolgozja adta t. A Fvrosi Autbuszzem rszrl Bogdnszki Gyrgy ktszeres lmunks gpkocsivezet s felesge, a kivl dolgoz cmmel kitntetett kalauzn vette t. Az tadott autbusz az nnepsg utn az Ikarusz gyr irnyban kzleked 44-es viszonylaton teljestette els meneteit"***

( Az ezredik fvrosi autbusz. Npszabadsg, 1960. szeptember 18. )

Vissza az autbusz-kzlekeds trtnethez

 

** "Az Ikarus 620 tpusnak tbb varicija is fellelhet volt a FA-nl. A legels szllts GA 09-XX sorozat kocsiktl eltekintve az sszes Ikarus 620-asnak kls bolygmves htshdja volt. A benne lev fogaskerekek zizeg hangja Budapest utcai hangkpnek rszv vlt. Az erforrs a jlismert 125 LE-s 6 hengeres Csepel Diesel motor volt. A 620-as 5-fokozat sebessgvltval rendelkezett mely az 1. sebessgi fokozat kivtelvel szinkronizlt volt. A busz a 2-dik sebessgi fokozatbl indult. A 49-es vonaln elfordult, hogy a cscsforgalomban (tl)terhelt 620-as a Lorntffy Zsuzsanna utcai megllbl csak az 1-es fokozatban tudott elindulni hegymenetben. Az 1. fokozat egyenes fogazs fogaskerekei elg zajosak voltak. Az 5-dik sebessg ttteli viszonya 1:1 volt. Voltak egyes Mvauttl tvett pldnyok, melyeknek 5-dik fokozata gyorst (overdrive) tttel volt. Ezt mechanikailag a 4-fokozat helyre ptettk s ezrt a vltbrn a szoksoshoz kpest a 4-es s 5-s fokozat fel volt cserlve.

A gpkocsivezet fizikai terhelse a botvlts sebessgvlt s a szokvnyos tengelykapcsol kezelse miatt jelents volt. Ksrletek folytak a tengelykapcsol kzi mkdtetsre pneumatikus szervo segtsgvel. A sebessgvlt botjra egy emeltyt szereltek, mely egy srtett levegvel mkdtetett munkahenger segtsgvel a tengelykapcsolt kiemelte. gy a gkv-nak csak indulskor kellett a lbpedlt hasznlni, a menetkzbeni vltsokhoz az emeltyt hasznlta. A rendszer nem vlt be, ltalnos bevezetsre nem kerlt sor."

 

** " Az Ikarus 620-as harmadik sorozatn az alumnium-keretes tolablakok helyett gumiprofilba gyazott ablakok jelentek meg fell 2 billen mozgs nyithat ablakkal. A gumiprofil kezdetben vilgos szn, majd a GA 91-xx sorozattl fekete szn volt."
A mg eredeti formjt mutat

** "Az els tengely tpusa megvltozott valahol a GA 91-xx kzepn s egy sokkal szlesebb vltozatot hasznltak, ezltal a kerekek kijjebb kerltek s egy vonalban voltak a hts tengely kls kerekeivel. "

   
** "Ezt a futmtpust hasznltk aztn a FA csuklsokban is, addig, amg a KGST elvette Magyarorszgtl az els tengelyek gyrtst s valami orosz tpus lett a szabvny."
1962. janurtl, 1973. decemberig volt llomnyban a "Mezben".**

** "Ezek lthatak ma a ZIU -9 trolikon. A KGST szthullsa sorn a tengelyek is megvltoztak s eltntek az un. Trilex-kerekek s helyette jttek a ma is lthat felnik."

az alaptpusra tervezett hts srvdvel,
Besz: 1962. janur 3. Selejt.: 1974.04.01**
   
Fjavts utn. A hts srvd ve olyan, mint az elsszris 620-ok
 
A GA 57-13-as az egyik pldja a futm csere miatt megvltozott srvd v varici egyiknek. Az els srvd vet kicserltk, mert az eredeti lecsapott v nem engedte a kanyarodsi v maximlis kihasznlst, de a hts lecsapott v megmaradt az eredeti formjban.  A GA 10-79-es, szintn ilyen "flksz" llapotban ment "nyugdjba".
Az utols feljtsa utn a 25-s villamos ptl jraton   "Egy repltr is kevs, hogy egybl megforduljak", mondtk a buszvezetk az j futmvel felszerelt, de mg eredeti els srvd ves buszokrl.
 

<= az eredeti, majd utna =>

 

Az els kpen lthat

a MVAT-tl szrmazik, 1961.08.29-n kerlt forgalomba, GA 60-83 rendszmmal s 1962.02.14-n kerlt a FA tulajdonba. 1972.12.28-n a Frst garzsbl a Mezbe kerlt. 1975.01.01-n selejteztk A msodik kpen a msik "szedett vedett", a GA 58-89, szintn a MVAT-tl. Ott 1961.08.16-n volt a hatsgi vizsgja s GA 60-97 rendszmon kerlt forgalomba. 1962.02.14-n kerlt a FA-hez. 1974.01.09-n selejteztk

** (adatok: Nagy Zsolt rendszm-gyjtemnybl)

A GA 58-88 ami vilgoszld sznben rkezett, s kzlekedett
 
A GA 58-89 1972-ben a Kosztolnyi Dezs tren

** " A GA 58-88 vilgoszld volt, a tbbi ilyen " szedett vedett " pedig vilgoskk volt. A GA 58-88-nak az a sajtossga is megvolt, hogy els ajtn val felszllsra volt ptve s egszen szokatlan terelkorltok voltak benne, amelyet a fjavtsig meghagytak. Ezek a kocsik a "Frst" ( Lgymnyosi ) garzshoz tartoztak s jrtak tbbek kztt a 22-esen s a 49-esen."

A GA 58-89 a Rkczi ton a Nemzeti Sznhz bontsakor
A GA 58-89 a Rkczi ton, az akkori sznvel.

 

** "A kocsi htuljn jellegzetes, nagymret integrlt lmpatestekbe ptettk be a fk- s irnyjelz lmpkat. Ezeket a lmpatesteket hasznltk a FA - csuklsokon is." Hasonlan a magassgjelz lmpkhoz az els index lmpk is knnycsepp alak karosszrira simulak voltak."

 
A hts dszlc kezdetben a kpen lthat mdon, kzpen a rendszmtbla megvilgt dszkeretre hajlott. Ksbb, az egyszerbb megoldst alkalmaztk s mint a lentebbi kpen lthat, egyenes vonalban szereltk.
 
 

 

A GA 10-71 Ikarus 620-as autbusz, majdnem eredeti formjban,( a srvd v mr az jabb szris kialaktsban).


(Besz:1960.08.11) eredeti a karosszrira simul index lmpval s nagymret hts lmpval. Ezt az sszelltst selejtezsig (1972.06.01) megtartottk**

 

 
 
 
Az index "simuls" a srvdk ve megtrt.

 

       
  A "Mez"-ben  
Beszerzs: 1962. februr 12.       1973.december 29-n selejteztk.**
Jl lthat a vezetablak alatt kialaktott szellznyls, amit fjavtsok utn mindegyiken megszntettek.

 

GA 92-82 mg az eredeti htslmpjval a Jzsef Attila laktelepen. 1964.november 16-n a "Frstben" vettk llomnyba. Az buda .e. beindulsakor forgalmi vonalak tvtele miatt 1970. 12. 28-tl a GA 92-62 ~ 92-94 frsz. autbuszok a "Frstbl" thelyezve. Innen selejteztk 1974. december 28-n.**

** "Ezek az integrlt ("mosolygs") lmpatestek gyrtsa mg az Ikarus 620-as tpus kifutsa eltt megsznt s ezeket egyszer klnll kerek lmpkkal helyettestettk".

Sajnos felvtelt, csak most kaptam egy egszen furcsa megoldsrl s sajnos az is egy balestet helyszni szemljn kszlt a FA 11. Ikarus 620-rl. A GA 10-71-es hts lmpjn jl lthat keretet meghagyva ptettk be a lemezre felszerelt kis, kerek lmpkat.

  ~ Az elsk kztt rkezett ~
GA 09-37
 

~ 1959 szeptember 29-n rkezett s ~
1971 augusztus 18-n selejteztk,
mindvgig a "Frstben" szolglt.

 

Az talakts msik mdja. Az eredeti htslmpt kiszereltk, s egy lemezre az akkor els indexknt mr hasznlatos kerek lmpkkal szereltk fel. Az ilyen thidal megoldsra azrt volt szksg, mert a lmpatart karosszriaelem ms megoldst nem igazn engedett. A lentebbi kpen lthat varici mr karosszria munkt ignyelt.
Br ez a busz nem BKV-s, de onnan szrmazik.

 

Alv.sz.: 6409/825. 1964.11.16.- n llt forgalomba s 1975.10.09-n selejteztk le a "Kilin" garzsban. **
GA 93-51
Hasonl a fenti kpen lthat talaktshoz, de itt, egy "macskaszem" is trsul az index s fklmphoz. A felvtel, 1974 nyarn kszlt Csepelen, a "Tancshz" tren.

 

A reprodukcin egy a fenti kpen lthat kialakts lmpacsere, csak a "macskaszem" maradt el. gy taln mg nem vesztette el az eredeti jellegt, mert a gyri formt megtartottk.
 
 
 
   
 
 
 
Az itteni reprodukcin egy hasonl htslmpa talakts lthat mint a fenti kpen, de itt mr nem hagytk meg az eredeti lmpatest alakjt, hanem a hts homlokfal skjban fedtk le egy lemezzel s arra lett felszerelve a 2-2 vilgttest.

 

Besz: 1963. 08. 02. Forg.ki.: 1975. 12. 24.
938,9 Km
 

szintn a 93-as jraton, a Nagyvrad tren.
Mellette egy FA csukls szembl, jl
sszehasonlthat a vltoztats a kt tpus kztt.

Besz: 1963. 08. 02. Forg.ki.: 1975. 12. 24.
Alv.sz.:6306/264**
Egy msik fot, mr feljts utn karambolosan.

 

A karosszrira simul, knnycsepp alak majd a GA-90-xx sorozatra jellemz vkony, szgletes els indexet is az egyszer kerek lmpra cserltk. A szellz rcsot itt mg szerelik.

 
 
 
A "Mezben".
1963. augusztus 13-n rkezett a "Mez" .e.-be s onnan is selejteztk 1973. december 31-n. 974,7 ezer km-t teljestett. Alv.sz.:6306/206**

 

Viszonylatszm jelz talaktsok, varicik

Mgtte a GA 90-45
   
A hta mgtt a fentebb lthat GA 10-82
A GA 90-49 kicsirl, szlesre talaktott viszonylatszm jelzje az els ablak ferde vonalt kveti,     mg a GA 90-56-, gondolom a jobban lthatsg rdekben, a szlvdkhz kpest fggleges.

 

 
Az utols darab, elsszris rendszm Ikarus 620-as

vgleges llapotra alaktva

 
 
 

Feljts utn

 
GA 11-80 feljts utn a "Rcsei" garzs eltt. Az elsszris Ikarus 620-asok egyiknl sem alaktottak t szlesre, tglalap alakra viszonylatszm jelzt s -gyjtsem szerint- egyetlen egynl cserltek oldalablakokat, billen mozgs, nyithat ablakra.
 
Besz: 1961.08.24. Az utols 620-as amelyik ezstcsk nlkl, kk sznnel rkezett. Forg.-bl: 1974.03.01.

** "A BKV fmhelye nem rendelkezett elegend kapacitssal a nagyszm fjavts elvgzsre. Ezrt tbbek kztt a Kabai MG is bekapcsoldott ezekbe a munkkba. Ekkor indult meg a javts minsgnek elsilnyosodsa. Mg a BKV ltal fjavtott kocsik szinte gyri j llapotban hagytk el a mhelyeket, addig a kls cgek ltal javtott jrmveknl szembetn volt a felletes munka eredmnye. A BKV s eldei mindig nagy slyt helyeztek a feliratozs szp s egysges kivitelezsre. Ezt a kls cgek sajnos nem kvettk s az vek sorn a BKV is felhagyott vele. gy alakult ki az, hogy az egyes autbuszgarzsok ltal a kocsi-szmok festsre hasznlt sablonok alapjn a jrm honossga megllapthat volt. Jellegzetes "sznfolt" volt az buda Garzsba tartoz kocsikon a konzekvensen fejjel lefel felfestett 8-as szm."

** " Az Ikarus 620-as harmadik sorozatn az alumnium - keretes tolablakok helyett gumiprofilba gyazott ablakok jelentek meg fell 2 billen mozgs nyithat ablakkal. A gumiprofil kezdetben vilgos szn, majd a GA 91-xx sorozattl fekete szn volt."

Beszerzsi ideje: 1962.01.17 (Rcsei garzs), llomnybl trlse: 1973.12.21. Gyngysre a MEZGP-hez kerlt**
Bartom az autbuszval a megsznt 25-s villamos vgllomsnl.

"Ennek a busznak nagyon knny volt a kormnya", ami 620-asokra nem igazn volt jellemz, a szervo megjelensig.

 
A GA 57-33 a Vrosligetben, a 25-s villamosptl jraton 1973-ban.
GA 57-33 Vrosliget
A Hungria krti felljr mg nem plt meg, a ligeten tvezet Kacsoh Pongrc ton akkor mg nem volt szmottev forgalom.
 
A GA 57-33 az Attila ton 1967-ben
Az Attila ton mg az eredeti felptsben

 

Beszerzs: 1962. janur 10. 1974.04.01-n selejteztk.**
GA 57-55, az ablakai olyanok mint a GA 10-xx-nek
az els-szris 62O-as alumniumkeretes ablakok tolablakaival, mely az egyetlen a tbbi GA 57-XX sorozat kocsibl.

 

Kt korszak egyms mellett, Ikarusz 620 -GA 95-40- s Ikarusz 260 -GC 47-84, a Moszkva tren 1975-ben.
** " A harmadik sorozattal jelent meg a krbefut szles ezst csk a kocsi als harmadnak magassgban. 

Ezt a dekorcis elemet egszen az IK 260/280-as sorozat megjelensig megtartottk a budapesti autbuszokon s fjavtsok sorn rgi, eredetileg teljesen kk kocsikon is alkalmaztk."

 

Az els GA-95-s Ikarus 620, a GA 95-00, a MVAUT-tas, 1960. december 16-i beszerzs GA 55-64-es.
A FA 1962. februr 14-n vette t s a GA 58-86 rendszmot kapta, majd 1968. jnius 6-n szmozta t
GA 95-00-ra.
1972-ben az M7-es bevezet szakaszn a belvros fel a felljr utn a szembejv svra esett.

1972. oktber 9-n selejteztk a Frstbl

Bezs: 1969. 08. 30. Selejtezs: 1976. 07. 17.

 

GA 95-52-tl GA 95-64-ig budai garzs **(Nagy Zsolt)
A GA-95-65-tl GA-95-75-ig a "Rcsei" garzs, a GA-95-76 s a GA-95-77 az budai garzs. (Tildy)
GA-95-52-tl (1970 04. 15) GA-95-77-ig az utols szria az Ikarus 620 tpusbl, a BKV-nl,
A GA 95-74 1970. prilis 20-n a GA 95-75, prilis 30-n, a

mjus 6-n s a tnyleg utols Ikarus 620-as, a GA 95-77 augusztus 11-n rkezett, ill. volt a hatsgi vizsgja. **(Nagy Zsolt)
A kpen lthat GA 95-76-ost 1978 janur 12-n selejteztk.

 

A

1976 oktber 16-i llomnybl val trlse utn 1979 decemberben
tkez vontatmnny alaktottk s YN 68-72 frsz-on llomnyba visszavettk.
1988. oktber 31-n trltk vglegesen az llomnybl.**
(Nagy Zsolt)
Nagy Zsolt gyjtemnybl

 

A FA s a BKV ltal beszerzett, sszesen 935 db. IKARUS 620-asokbl

 
Busztudomny
 
Chatelj!
Krnk, hogy ne kromkodj Ksznjk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
naptr
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
ra
 
Kurzorkvet
 
Szavazs
Lezrt szavazsok
 
Linkek
 
AC/DC
 
Idjrs
Magyarorszg idjrsa
A rszletekrt klikk a kpre.
 
Elvira menetrend
honnan:

hova:
mikor:

 
Sporttudomny
 
Hooligans
 
Subarutudomny
 
J autk
 
Orange County Choppers
 
Aut tesztek
 
Real Madrid
 
Barcelona
 
Villamostudomny
 
Downloads
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG