2 ROSSZCSONT GYEREK OLDALA
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
szereted a buszokat
szereted a buszokat ?

igen
nem
nemannyira
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
melyik busz ka kedvenced
Melyik busz a kedvenced ?

ikarus
raba
raba ikarus
man
neoplán
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
nép számláló
Indulás: 2006-07-21
 
Óra, naptár
 
Mennyien vagyunk most?
látotagó olvassa a lapot.
 
Google kereső

Google

 
Vonattudomány
 
Belépések
 
Színkódok
 
Kérj!
 
Szavazz
Mi kell még az oldalra?

Dalszöveg
Háttérzene
Tudományok
Keresők
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
VB 2006
 
Nézd meg

 Advertisement Advertisement

AdvertisementAdvertisement

AdvertisementAdvertisement

Advertisement

 
.
 
Puzzle-z
 
Híres focisták névjegyei
 
Tankcsapda
 
Ikarus 55
Az 1953/54-ben elkészült mindössze 12 darab Ikarus 55 javarészt külföldre került, kiállításokon, autószalonokon szerepeltek megrendelések gyűjtése céljából. Az 1954-59 között gyártott kocsik mind rejtett illetve lökhárítóba integrált, a kanyarodást segítő fényszórókkal készültek. A tetőn lévő ívelt ablakok - az autóbusz komfortosságának és tágasság érzetének növelése céljából - mind a két típusváltozaton bevezetésre kerültek. A csepp alakú homlokfali irányjelzők kezdettől fogva jellemezték a buszokat, ezek a ‘60-as évek közepén végrehajtott utolsó rekonstrukciónál módosultak kerek indexekre. 1959-1960-ban a fényszórók a lökhárító fölé kerültek, majd kihozták a kifutásig megtartott süllyesztett díszrácsos változatot az úgynevezett "lóversenypálya" kivitelt. Az első sorozatban az 55-ös dupla beszállóajtaja a két tengely között volt, az ajtó nyitásakor a felszállást könnyítendően egy további lépcsőfok is leereszkedett. Később már az 55-ösnek is csak némely LUX kivitele készült így, melynek fő ismertetőjét a viszonylatjelző tábla helyére beépített hatalmas kiegészítő fényszóró jelentette. Jellegzetessége a homlokfalra szerelt fényszóró volt és ha igaz, rózsaszínre festették. A szélvédő fölötti homlokfali fényszórója nem az utolsó szériás és nem csak Lux típusjelzésű, hanem az 1962-ben gyártott Ikarus 55-ös sorozatnak volt. (GA 62-83 – 63-01) Mihálffy László 1970 márciusától az Ikarus 55-66 típuspár mátyásföldi termelését teljesen áthelyezték az 1963-ig Általános Mechanikai Gépgyár néven ismert székesfehérvári üzembe. Az utódok, a fehérvári tervezésű 255-ös és 266-os Ikarusok a 200-as család uniformizált, elegáns vonalvezetésű, de attraktivitásban megközelítőleg sem egyenértékű karosszériáját kapták meg. Itt fejeződött be 1972-ben az 55-ös széria gyártása, 1973. július 17-én pedig az utolsó 66-os is legördült a szalagról, lezárva ezzel a magyar gépjárműipar egyik legnagyobb és igen sikeres fejezetét. "A fővárosi tömegközlekedésben 1959-ben megjelent az Ikarus 66, az új, farmotoros típus, a nagy reménység. Kialakításakor elsősorban a fővárosi alkalmazhatóság lehetőségeit vették számításba. Az előzetes felmérésekből az tűnt ki, hogy a Fővárosi Autóbuszüzem utasforgalmi igénye kb. száz ülő és álló utast szállító járművek gyártását követeli meg." A FAÜ-höz 1955-ben érkezett a GF 100-as. "A kísérleti menetet a még gyári tulajdonú autóbusz ( GF-100 ) 1956 január 31-től tette meg a Nagykörúton közlekedő 12-es vonalán. "Az Ikarus gyár az Ikarus 66 fő méreteit ennek alapján alakította ki. A tervezés már 1955-ben megkezdődött. Az alváz nélküli, önhordó kivitelben, 1-2-1 ajtóelrendezéssel kocsi szerkesztésében újdonságnak számított a farban elhelyezett motor. A kocsi méreteinek kialakítását végeredményben két körülmény korlátozta: az egyik a fordulási kör sugara, ami a tíz métert nem haladhatta meg, hogy a főváros legszűkebb kanyarjában is megbízhatóan közlekedjék, a másik a rendelkezésre álló Csepel 613 D típusú hathengeres 91,5 kW-os motor teljesítménye volt. A hátsó motor elrendezési előnye abban rejlik, hogy a hozzáférhetősége minden eddiginél kedvezőbb volt, a tömegelosztás pedig terheletlen állapotában is alacsonyabb padlószintet biztosított. A 11 375 mm hosszú és 5550 mm tengelytávú autóbusz befogadóképességét végül is 39 ülő és 52 álló utasra méretezték." Ikarus 66 Moszkva tér Nagyvárad tér Az első menetrendszerű farmotoros autóbusz (GA 08-53) 1959. március 22-én indult útjára a 12-es vonalán a Boráros térről. E típusból 1959-ben 20, 1960-ban 55 kocsit kapott a Fővárosi Autóbuszüzem." fotók: Székács András & Nagy Dénes Lajos (nagy@rmki.kfki.hu) GA 08-44 ** A később szállított 55 db. Ikarus 66 két szakaszban érkezett és a GA 11-xx sorozatba számozták. Először 20 db. érkezett egy "lekopasztott" változatban majd később 25 db. érkezett sokkal szebb kivitelben. A kocsi elején lévő szellőzőnyílás és a külső csíkozás is különbözött. GA 08-50 Mindkét sorozatnak már külső bolygóműves hátsó hídja volt és a kerekek nagysága is szokásos FAÜ méret volt. A GA 08-xx Ikarusz 66-osok kerékmérete 12.00 x 22 volt, mely eltért a FAÜ normál 11.00 x 20-as méretétől. A 12.00 x 22 méretet később a FAÜ csuklósok 3-dik tengelyén használtak a nagyobb teherbírás miatt. ** Székács András " Az Ikarus 66 típus mégsem vált vált be. Sikertelenségének oka az volt, hogy - az Ikarus 30 és 31, ill. az Ikarus 60 és 620 típushoz hasonlóan - eredetileg nem városi, hanem távolsági autóbusznak tervezték. GA 08-55 Utas-cseréje - az 1-2-1, alapjában véve nem feltétlenül kedvezőtlen ajtóelrendezés folytán - rendkívül nehézkes volt. Kis ablakai az utasteret nyomasztották, ráadásul a kocsi szokatlan megoldású hátsó része az alapterület nagy részét igénybe vette. Mindehhez járult még lassúsága is." GA 80-43 GA 80-42 GA 80-43 1960. évi volt (hűtőrácsban „Ikarus 66” felirat), nem olyan, mint amilyen a képen van (1961. évi) GA 11-36 GA 11-37 GA 80-69 1962-ben 20, 1964-ben 55 kocsit vidéki AKÖV-ok vettek át. Beszerzés Rendszám Alv.szám. Motor tip. Új rendszám 1963-tól Állományból törlése Egyéb változás, eladás 1953 GF 100 - - - - IKARUS-tól kisérleti üzemre 1959.03.20. GA 08-44 - - - 1962.01.30 MÁVAUT-nak, "S" 1969 1959.03.20. GA 08-49 - - - 1962 "S" 1969 1959.03.20. GA 08-55 - - - ismeretlen MÁVAUT-nak, "S" 1967 1960.05.13 GA 11-14 - - GA 80-42 1964.11.12 Miskolc, "S" 1969 1960.05.13 GA 11-15 - - GA 80-43 1964.11.12 Miskolc, "S" 1969 1960.05.24 GA 11-36 - - GA 80-64 1964.11.12 Miskolc, "S" 1970 1960.05.30 GA 11-37 - - GA 80-65 1964.12.31 Kecskemét, "S" 1971 1960.05.30 GA 11-41 - - GA 80-69 1964.11.12 Miskolc, "S" 1971 Vissza az autóbusz-közlekedés története oldalra. 1961 A MALÉV "farosa" a Lánchídnál A Hó, hó, hó... c. sorozat fényképeit, Zöldy András úr ajándékozta. 15. VOLÁN, Veszprém Benkő Péter gyűjteményéből GC 15-55 A képen a fenti Ikarus 66-os sofőrje Ferenczy Lajos bácsi. A felvételek 1970-ben készültek GN 344, egy első kiadású Ikarus 55, Debrecenben a MÁVAUT üzemeltetésében GA 19-05, egy szép esti felvétel, egy Ikarus 66-ról, a MÁVAUT üzemeltetésében. Kivitele megegyezik a FAÜ-nek is szállított 66-oséhoz, de nem tartom valószínűnek azt, hogy a képen látható faros a FAÜ-től származna A felvétel elférne az összes Ikarus típus oldalon, mert, ha jól megnézzük a képet, még egy Ikarus AMG is "kukucskál" az egyik 630-as mögül. 6. VOLÁN, Debrecen Május 1-i szemle. A képen előtérben a GC 20-40, mellette a GC 20-36 Ikarus 66 és Ikarus 55 szemléi a debreceni 6. VOLÁN-nál A kép előterében a GC 26-99-es GC 34-05 mellette a GC 34-90 A 6. VOLÁN telephelyén GC 14-67 MÁVAUT Budapest GA 89-42. Csúnyának tartják, tartották, de valamiért mégis egyedi. Ez a darab még hordozza az Ikarus 30 típusú, pesties nevén "Nylon" buszra jellemző tetőablakokat, az érdekes repülőgép szárnyaira emlékeztető magasság jelző lámpákat,. A MÁVAUT tulajdonát képezte. A képen hibásan Ikarus 66-nak írtam 55 helyett. Budapest, Kosztolányi tér a megszűntetett végállomás Helyközi járatra beszerzett Ikarus 66-osok. Az előtérben a GA 63-43 frsz.-ú 66-os Mára 1 db. Ikarus 66-os maradt, amelyik még üzemképes. Fent a GA 69-68-as Ikarus 55-ös, a háttérben egy lényegesen korábbi gyártású Ikarus 66 áll. Jobbra a GA 79-34-es, előtte egy első szériás faros "fara". Mindegyik farmotoros magasságjelzői még a típust meghatározó "szárnyas" lámpatartók, első indexeik a ma már teljes hiánycikknek számító könnycsepp alakú, simulós lámpák. Budapest, "Engels" tér a másik megszűntetett központi MÁVAÚT végállomás VOLÁN 22, Budapest A VOLÁN 22 is átvett, kis számban Ikarus 66-ost. Farmotorosok állami szerveknél, vállalatoknál, iskoláknál Egy Ikarus 66 a "Récsei" garázs előtt. Talán, a Büntetés Végrehajtás autóbusza volt. A Műegyetem Ikarus 55-ös autóbusza. E-mail-ben küldte egy kedves levélíró A Műegyetemi Ikarus 66 a felirat tanúsága szerint az EKME busza volt, amely külön volt a BME-től. Később egyesült a két intézmény, így lett a Közlekedésmérnöki Kar is a BME egyik kara. A kép készítésekor valószínűleg meg külön volt a két intézmény. Üdv: SzigDani Szigeti Dániel BV 30-08. ex. GC xx-xx A kép tanúsága szerint a Gyöngyösi VOLÁN Ikarus 55-e, még forgalomban, de már új rendszámmal. A felvétel Nagy Zsolt archívumából származik. BV 05-79 A felvétel Nagy Zsolt archívumából származik. Külföld, Lengyelország, 1972. Helyi járatban MÁVAUT Kaposvár Kapos Volán A képen egy 1971-es gyártású Ikarus 66.22-es a Kapos Volán telepén, a jármű korábban a 16-os számú Volán Vállalatnál közlekedett, mint GC 39-35. A lenti képen látható "Farosok" közül a képen jobb oldalon álló három darabról van a oldalon fotósorozat
 
Busztudomány
 
Chatelj!
Kérünk, hogy ne káromkodj Köszönjük
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
óra
 
Kurzorkövető
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Linkek
 
AC/DC
 
Időjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
Elvira menetrend
honnan:

hova:
mikor:

 
Sporttudomány
 
Hooligans
 
Subarutudomány
 
Jó autók
 
Orange County Choppers
 
Autó tesztek
 
Real Madrid
 
Barcelona
 
Villamostudomány
 
Downloads
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal