2 ROSSZCSONT GYEREK OLDALA
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
szereted a buszokat
szereted a buszokat ?

igen
nem
nemannyira
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
melyik busz ka kedvenced
Melyik busz a kedvenced ?

ikarus
raba
raba ikarus
man
neoplán
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
nép számláló
Indulás: 2006-07-21
 
Óra, naptár
 
Mennyien vagyunk most?
látotagó olvassa a lapot.
 
Google kereső

Google

 
Vonattudomány
 
Belépések
 
Színkódok
 
Kérj!
 
Szavazz
Mi kell még az oldalra?

Dalszöveg
Háttérzene
Tudományok
Keresők
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
VB 2006
 
Nézd meg

 Advertisement Advertisement

AdvertisementAdvertisement

AdvertisementAdvertisement

Advertisement

 
.
 
Puzzle-z
 
Híres focisták névjegyei
 
Tankcsapda
 
Totalcar teszt Subaru Impreza WRX STi

Teszt: Subaru Impreza WRX STi

Egy újabb Impreza-impresszió

2003. május 19., hétfő 9:24

Kitolat a polgár a parkolóból. Az Impreza szépen dolgozik, nem akar lefulladni, még a járdaszegélyre is fel lehet játszani csak kuplunggal - hát ez nem egy Lada VFTS. Azért a jó nehéz kuplung és a végállások között két és fél fordulattal körbepörgethető kormánymű már jelzi: nem is egy Opel Astra.

Aki először ül egy WRX STi vezetőülésébe, és a sokat ígérő külső, a 17 collos aranyszínű felnik, a hatalmas hátsó szárny és az intercooler brutális levegőbeömlője után meglátja az ablakemelő billentyűit és a bajuszkapcsolókat, rögtön csalódik egy nagyot. "De hát ez egy Toyota!" - mondja. Kicsit fitymálgatja a szürke-fekete belsőt, szánakozón mosolyog a hosszú váltókaron és a szerelvényfal tetején díszelgő tipikusan japán zöld kvarcórán - bár a kagylóülés feszes tartása és a brutális méretű, látványosan fókuszba helyezett, 7200-ig zöld mezős fordulatszámmérő már sejtet valamit.

És az egész autóban van valami férfias keménység: a napellenző dördülve csapódik fel, a csomagtérajtó lecsapása határozottságot igényel, a kezelőszervek nagyokat kattannak. "Na de mégis - alsó-közép japánótó tizenhárom millióért? Egye fene, ha már itt vagyunk, indítsuk be." - mondja a még mit sem sejtő zöldfülű.

A gyújtáskulcs elfordítását először a szokásos piros, még a Swiftből is ismerős japán piktogramok nyugtázzák, aztán jön az első pici adrenalinlöket. Ilyen hördülés, ez a finom dohogás azért nemigen hallatszik egy Avensis alól. Aztán újra értetlenség: Milyen sportautó ez? 700-on stabilizált fordulatszám, zárt ablaknál minimális hang - és még a gyári CD-s rádió is szépen szól!

Aztán megyünk Budapest forgatagába. Módjával persze - drága a jogosítvány, meg ahogy az STi-hez kapott egyoldalas kis segédlet mondja: "Csak a motor üzemi hőmérsékletének elérése után terhelhető a gépkocsi. A gépkocsi sebességváltója saját kenőszivattyúval rendelkezik, illetve a motor literteljesítménye is magasabb az átlagosnál, ezért a megfelelő kenőanyaghőmérséklet elérése elengedhetetlen az abnormális kopások elkerülésére." Finoman bánunk hát a gépkocsival, s megállapítjuk: a gépkocsi olyan, mint más gépkocsik: a gépkocsi váltóját 3000 1/min motorfordulatnál már feljebb kapcsolgatva rendes kétliteres gépkocsiként viselkedik a gépkocsi. Végülis egyik gépkocsi olyan, mint a másik gépkocsi, hát nem?

Hát nem. A gépkocsi a tapasztalatlan és óvatos pilóta keze alatt is egy csapásra vadállattá változik, ahogy közösen kivergődünk az M1-M7 közös szakaszára, és kicsit elengedjük a fordulatot. 3500-nál érkezik az őserő, felépül a turbónyomás, 4000-nél rátehénkedik a kerekekre a 343 Nm (ekkor egyébként hatodikban 165-öt megyünk), 5600-nál pedig igába áll mind a 265 ló. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a hátunk eggyé válik az üléssel, az arcunkra széles vigyor telepszik, válogatott nyomdaképtelen hangulatfestő kifejezések hagyják el szánkat, kedvesünk pedig rettegve visítozik az anyósülésen és valahol a perifériás látómezőben észleljük, ahogy szeme elé kapja a kezét.

Aztán amikor felkapcsolunk hatodikba, lepillantunk a kilométerórára. Nahát, kétszáz, ez azért helytelen.* Sebaj, nézzük, mit tud az elöl négy-négy, hátul két-két fékdugattyú, és a brutális, 11,4 és 10 collos hűtött Brembo-tárcsák - no és persze a 225/45-ös Bridgestone-ok. A fék viszonylag nagy pedálerőre dolgozik, de hihetetlenül hatékonyan: amit a fizika enged, azt a fék tudja. Némi gumifüst jelzi: a sport-ABS nem hirtelen természetű, ha a fék visszaengedéséről van szó.

*Sajnos a végsebességet is kipróbáltuk, ilyen felelőtlenek vagyunk. Az óra szerint csaknem 250-nel száguldottunk. Már megyünk is a sarokba, bekészítettük a kukoricát.

 

És mindez még semmi. Gázt nyomni a bolond is tud, autópályán száguldozni sem művészet. Az Impreza akkor mutatta meg leglényegét, amikor letértem az akáclombos falucskám felé vezető hepehupás, bukkanókkal és sodrós kanyarokkal tűzdelt, itt-ott murvával finoman fölhintett szűk és forgalommentes utacskára. Az első "ugratónál" (ahol kedvesemmel rendszeresen eljátszuk az Avensis-reklámot a gyomorsüllyedéssel) az Impreza kissé elszakadt a talajtól, én megrémültem, mert jött a kanyar - és befordultunk. Aztán a következőnél is és mindnél, hétköznapi autóknál elképzelhetetlen sebességgel.
 
 
 
Erre nézve azt mondja az Írás: "Kerülni kell a kontrollálatlan terhelésváltást. Mindkét tengely SureTrack típusú önzáró differenciálművel rendelkezik és emiatt hirtelen gázadás, vagy gázelvétel esetén határhelyzetben a gépkocsi kitörhet." Ez a bújtatott életveszélyes fenyegetés kétféle módon realizálódik. Egyrészt a 3500-as kamikaze-üzemmódhoz tartozó fordultszám felett tartva a motor fordulatszámát sodrós kanyarban kis gázzal - kis gázelvétellel taszigálhatjuk az íven ki-be az Imprezát, ami jó mulatság, bár a hordónyi gumik csúszáshatára kissé a halálfélelem határain túli tempó után következik.

Az autó ha csúszik is, nagyon felhasználóbarát-módon, egyben teszi - mintha játékautóban ülnénk, amit egy gyerek tologat. A farát kidobva, keresztben csúsztatni csak igen agresszív kormánymozdulatokkal lehet, de ezt módjával teszteltük, különös tekintettel a biztosítás 30%-os, a szegény újságírót terhelő önrészére (az importőr okult korábbi tapasztalataiból, elege lett a kosárban visszaadott tesztautókból). Másik "kitörési pontunk" az elindulást követően jelentkezik: ritka ronda élményeim között fogom számon tartani azt a pillanatot, amikor a benzinkúttól egyesben kifordulva, a hátramaradott csodálóknak visszaintve, a kormányt óvatlanul egy kézzel fogva elértük a 3500 1/min-t. Azért kitekeredett kezemmel csak visszarántottam a kormányt és kimenekültem valahogy a padkáról. Hiába, direkt kormánymű, összkerékhajtás, brutális erő: nem lehet lazítani.

Élményautózás közben persze bőszen kapcsolgat az Impreza-berepülőpilóta: hát kérem, ez is feledhetetetlen élmény. Ilyen precíz, engedelmes váltóval utcai autóban ritkán találkozni. Fejtegethetjük, hogy az Opelek váltója lötyögős, a VW-k váltókarja rövid, de hosszú az útja, hogy milyen ügyesen alkalmaznak furfangos konstruktőrök ellensúlyokat a nehéz, fajsúlyos szerkezetet érzetét keltendő, de a WRX más paradigmarendszerben operál. Fémes klattyanás, alig 4-5 centis váltógomb-elmozdulások és kiváló, pont kellően nehéz, nagyon határozott kuplung - a különbség egy normál autóhoz képest olyan látványos, mint egy vizipisztoly mellett egy .45 Magnum.

És a futómű. Nincs kompromisszum, a kocsi híven leköveti az út felületi hiányosságait. És ez ebben az autóban nagyon jó érzés. A kerekek mindig az úton, kontroll alatt, az egyenesfutás 200-nál olyan, mint egy Volvóban 100-nál. És ez az első autó a kezem alatt, amelyben a gyári hifi CD-je képes volt néha ugrani egyet.

A WRX STi nyers erejénél és borzasztó fékhatásánál jó, ha be van kötve az ember, szerencsére a Subaru 20 km/h felett jó tyúkanyó módjára, folytonos kárálással dorgál minket amíg a műveletet el nem végezzük. Ha a pilóta többet hisz magáról, mint amire képes, az Impreza WRX STi akkor is megteszi a magáét: 1470 kilónyi vas, oldalmerevítések, frontlégzsákok, kagylóülés, hátul három hárompontos öv véd az ellen. Hátsó fejtámla nincs, de a háttámla magasítása az én 182 centimhez tartozó fejemet tökéletesen megtámasztotta.

Azért nem időztem sokáig magam mögött. A lábtér az Astráé és a Golfé között van - ami nem csoda, hiszen az Impreza tengelytávolsága 2525, az Astráé 2610, a Golfé 2515 milliméter. Ez lenne a kisebbik baj, de ha más vezeti az autót, a hátsó ülésbe mélyedve a kagylóülés támláját bámulva, térdemet ugyanebbe a támlába nyomva utasként tökéletes hullámvasút-élményem volt: a kontrollálatlan száguldás élménye a szardíniásdobozban nem nekem való.

Megvalósult a vértesboglári kocsmáros álma
Az Impreza WRX STi tehát egy ordas vadállat, az országút királya, a szlalom ördöge, a földutak legnagyobb porkavarója és a végtelen hómezők legyőzője. Én mégsem ezért szeretem a legjobban, hanem tudják, miért? Amiért minden Subaru-limuzint imádok: a látványos ámokfutás után az ámuló közönség színe elé kiszállva hanyagul becsapható ablakkeret nélküli ajtók miatt. Nincs más autó, ami egyszerre tudna ilyen csúnya, izmos és elegáns lenni.
 
Busztudomány
 
Chatelj!
Kérünk, hogy ne káromkodj Köszönjük
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
óra
 
Kurzorkövető
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Linkek
 
AC/DC
 
Időjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
Elvira menetrend
honnan:

hova:
mikor:

 
Sporttudomány
 
Hooligans
 
Subarutudomány
 
Jó autók
 
Orange County Choppers
 
Autó tesztek
 
Real Madrid
 
Barcelona
 
Villamostudomány
 
Downloads
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre