IK-415 arculatos
A 412-esek érkezésekor, sok, addig 415-össel közlekedő vonalon kiváltották a 415-ösöket. Ennek köszönhet?en ezek a 415-ösök úgy tudtak felújításon átesni, hogy nem kellett sietni, hisz a kocsik nem hiányoztak a forgalomból. Ezért egy olyan felújítási terv született, amelynek értelmében az addig táblás kocsikat, kicsi, a tábla helyén lévő FOK-Gyemmel kell felszerelni, új utasbarát üléshuzatot, és elektromos jegykezelőt kell, hogy kapjanak a buszok, és az oszlopok festése zöld lett. Először a 29-es vonalán álltak forgalomba a kocsik, majd kés?bb a 11-es, az 53-as és végül a 8-as vonalon. Először sok gyermekbetegséggel és a hegyi pályákhoz túl gyenge motorokkal kellett küszködni. Pár hónap alatt ezek a problámák a bejáratódással együtt megoldódtak, és így ma már az utasok nagyobb, a vezetők kisebb örömére (fehér ing, nyakkendő viselete kötelező a márkavédjegyes járatokon) egyre jobban beilleszkedtek a buszok a hegyi pályák környezetébe. Természetesen irányítási rendszerük maradt ami felújítás előtt volt, azaz a BKV egyik szégyene az URH. Egyenlőre a matrica nem került fel a buszokra, valószín?leg az azzal együtt járó napi két takarítás (hiánya) miatt. Jelenleg tehát a 8-as, 11-es, 29-es, 53-as viszonylatokon vannak arculatos 415-ösök.
(VitDávid képei és infói)
saját fotó: |