Az új Subaru Forester
A Subaru Forester - melyet 1997-ben dobtak a piacra - egyike volt az originál soft-roadereknek 4 kerékmeghajtással, de korlátozott terepjáróképességgel, stabil autó jellegű vezetési élménnyel. A Subaru Impreza-ra alapozva a szokásos Subaru négyhengeres boxermotorral és keret nélküli ablakokkal. És most itt van egy még újabb, a jelenlegi második szériás Impreza-ra alapuló Forester. A stílus ismerős, de a megváltoztatott orr-részen kívül sokat javítottak az autó torziós merevségén, ami a gyár szerint 30 százalékkal javult.
Az autó rövidebb lett, mégis több hely van benne, javult a biztonsága, és az utastér sokkal vonzóbb. Mint eddig kapható standard és turbo változat manuális vagy automata sebességváltóval. Az általános teljesítmény 125 lóerő a 2 literes motorban de az Xt változat ereje megüti a 177 lóerőt. Bár ez nem ér fel az Impreza WRX-el de elég jó egy családbarát 4x4-estől. Európában októbertől lesz kapható az új modell. Mint a legtöbb japán autó a Forester is pontosan van összerakva, és olyan műszaki adottságai vannak, hogy biztosan nem kell szerelőhöz vinni bosszantó apró műhibák miatt. A Subaru büszke a Forester új utasterére, de még mindig kissé el van maradva versenytársaitól e-téren. A négyhengeres boxermotor az Impreza-ból ismert sportos hangot ad, de ebben az autóban jóval csendesebb. A Forestert vezetni igen könnyű. A sebességváltó egyszerűen és simán kezelhető, a vezető üléséből nagyszerű a kilátás. Az alacsony hátsó ablak a tolatást teszi könnyűvé. A műanyagos kormányrúdkapcsolók elavultnak tűnhetnek, de jól működnek beleértve az állítható fokozatú ablaktörlőket, az opcionális 4 fokozatú automata sebváltókapcsolót. Az új Forestert a legtöbb új modelltől elvárható biztonsági berendezéssel szerelték. Utas és oldalsó légzsákok, mindhárom hátsó biztonsági öv hárompontos, isofix gyerekülés beépítés van a hátsó ülésen. Az első ülések fejtámlái aktívan reagálnak balesetnél, hogy csökkentsék a sérülést. Újdonság a Subaruban a vakzár, távirányítós központi zár a kulcsba építve. Riasztó és immobilizer standard felszerelések az autóban. A Forester hossza bár csökkent, mégis több hely van hátul a térdek számára és az utastérben széltében. A kárpitozott csomagtartópadló alatt bújik meg a pótkerék és egyéb kisebb tárolórekeszek. Az utastérben csak az első ajtóknak van oldalzsebe. Az alacsony zajszint, jól kidolgozott rugózás és légkondicionáló gondoskodnak a kényelmes utazásról. Az első ülések magassága és pozíciója kombináltan állítható, ami furcsán hangzik, de jól működik. A könyöktámasz visszahajtható és fűthető az ülésfelület. A kormány magassága állítható, de közelsége nem. Vezetési élményben a Forester felveszi a versenyt bármelyik riválisával. Köszönhetően az alacsony súlypontnak könnyedén veszi a kanyarokat. A négykerékemghajtás legalább olyan stabilitást az az úton mint azon túl. A turbo X változat különösen jól teljesít szélesebb profilú kerekeivel amely azonban nem ront az utazás kényelmén. Az autóban nincs műholdas navigációs rendszer és a sztereo is elég átlagos hangzású a négy hangfalával. Specifikáció: Motor: 1994 köbcenti, 16 szelep, horizontálisan szembenálló hengerek. Teljesítmény: 125 lóerő, Gyorsulás: 100 km/h-ra 10.9 mp Sebességváltó: 5 fokozató manuális, négykerékmeghajtás Súly: 1375 kg. |