1917. Mint oly sok ms sikertrtnet, a Subaru is egy ember vzijaknt kezddtt: Chikuhei Nakajima / 1884 - 1949 / olyan lelkes bmulja volt a Wright testvrek els replinek, hogy ettl indttatva 1917-ben a Tokyo melletti Gunmban megalaptotta a Replskutatsi Laboratriumot ( Aircraft Research Laboratory ).
Aircraft Research Laboratory, 1917
Ez a kiszem hamarosan - mr j nven , mint Nakajima Replgpgyrt Kft. - Japn vezet replgyrt zemv ntte ki magt. A II. Vilghbor befejeztvel ennek a vllalkozsnak is valami j profilt kellett vlasztania. Els sikereit robogk ellltsval rte el, mivel a hbor utni Japnban get szksg volt ilyen jrmvekre.
Rabbit S-1, 1946
1953. Ettl az vtl szmthatjuk a Fuji Heavy Industries (FHI), a Subaru anyavllalatnak ltrejttt. A csoporthoz hamarosan t msik zem csatlakozott, amelyek robogkat, motorokat, replgpeket, autbuszokat, villamosokat, genertorokat gyrtottak. A kzjk tartoz autbusz karosszrit gyrt Fuji Jidosha tervezte a konszern els autjt, a P-1-et.
Subaru P-1 (Subaru 1500), 1955
1954. Az FHI els elnke, Kenji Kita 1954- ben vlasztotta a P-1 rszre a Subaru mrkanevet, ami japnul a Bika csillagkp egy csoportjt jelenti. A nyugati kultrban ez a Plejdok, magyarul a Fiastyk nevet viseli. Japnban ez a csillagalakzat ltalnosan ismert, mint az egyesls illetve a j uralkods szinonmja.
A Fiastyk alakzat, a Bika csillagkpben
gy azutn a P-1, mint Subaru 1500 kerlt a piacra. Kveti a Subaru 360 kisaut, a Subaru Sambar kisteheraut, illetve a 360-as javtott vltozata a Subaru R2 voltak.
Az 1966-ban kibocstott Subaru 1000 dnt jelentsg volt a mrka letben: ez volt ugyanis az els Boxermotoros Subaru.
Subaru 1000, 1966
1972. A Leone Kombi forradalmi jtst hozott magval. Eddig ugyanis a ngykerkhajts a terepjrk privilgiuma volt, s ekkor a Subaru felfedezte e koncepci risi elnyeit. A Boxermotorral trtn egyttes alkalmazsa a mai napig fellmlhatatlan utazsi biztonsgot nyjt. Minden ezt kvet fejlesztsi elkpzels ezen az sszkerkhajts rendszeren alapul: az 1989-tl gyrtott hrom Legacy generci, a kompakt Impreza, amely 1992-ta kerl le a futszalagrl, valamint a Forester (1997), amely a SUV (Sport s haszonjrmvek) osztlynak alaptja. Mg az 1983-as Domingo, a mikrovanek sapja s a Justy kisaut (1984) is kvetkezetesen sszkerkhajtssal rendelkeznek.
1985. A Subaru mint az j technikai megoldsokat tudatosan alkalmaz vllalat l a kztudatban. Olyan j technikai megoldsok felkarolja, melyek nem az tlagosat, hanem az optimum elrst clozzk. Mr az 1966-os Subaru 1000 is -amely Boxermotorjval s fronthajtsval elkprztatta az akkori autsvilgot- ebbe az irnyba mutatott. Mginkbb felismerhet ez a tudatossg az XT 1500-nl, amely 1985-tl keltett feltnst Nmetorszgban. Mr a kls megjelense is forradalmi volt, 0,29-es cW rtke pedig a mai napig is csaknem fellmlhatatlan. A turb-boxermotor, az sszkerkhajts s szmos gyrilag beptett mszaki jts teszik ezt a modellt a gyjtk htott vgylmv. Hasonl a helyzet az 1991-ben debtlt Subaru SVX-el. Ez a 3.3 literes hathengeres boxermotoros luxuskup is a kvetkezetes High-Tech alkalmazs j pldja. Ezen szria idig utols pldnya a Legacy Outback, amivel a Subaru 1997-ben a terepjr kombiautk osztlyt definilta. Mg a konkurencia csak az alapkoncepci prblgatsnl tart, a Subaru mr a harmadik genercit is kibocstotta.
|