2 ROSSZCSONT GYEREK OLDALA
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
szereted a buszokat
szereted a buszokat ?

igen
nem
nemannyira
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
melyik busz ka kedvenced
Melyik busz a kedvenced ?

ikarus
raba
raba ikarus
man
neopln
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
np szmll
Induls: 2006-07-21
 
ra, naptr
 
Mennyien vagyunk most?
ltotag olvassa a lapot.
 
Google keres

Google

 
Vonattudomny
 
Belpsek
 
Sznkdok
 
Krj!
 
Szavazz
Mi kell mg az oldalra?

Dalszveg
Httrzene
Tudomnyok
Keresk
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
VB 2006
 
Nzd meg

 Advertisement Advertisement

AdvertisementAdvertisement

AdvertisementAdvertisement

Advertisement

 
.
 
Puzzle-z
 
Hres focistk nvjegyei
 
Tankcsapda
 
Ikarus 601
"Az Ikarus gyr, a Csepel-Steyr egyttmkds keretben 1952-ben kezdte meg a hathengeres, 91,5 kW-os, rendkvl zajos motorral felszerelt, 0-2-2 ajtelrendezs, 24 l s 37 ll utas szlltsra alkalmas, Ikarus 60 s 601 tpus, kzepes mret autbusz gyrtst." "Vezetflkje a kocsi alapterletnek 17%-t foglalta el. Ebbe a flkbe zrtk a motort is, ami a vezet munkjt neheztette. Az amgy sem nagy (9310 mm hossz) kocsi ikerajtajai szkek voltak: ell 1100, htul 1200 mm szlesek. Radsul az ells ajt csak leszllsra szolglt. A kocsi ablakai is kicsinyek voltak s magasan kezddtek, az ersen dombor tet miatt fels lk alacsonyan helyezkedtek el s ez az utasteret nyomasztotta." j Ikarus 60-asok rkezse a "Frst" garzsba s a "Rcseibe" A fenti kpen lthat sorozat egyik kocsija a GF 680 kicsit korosabb llapotban GF 915 "Az 1952. vi j autbuszok mintapldnya Tervezte s ksztette A MAGYAR IPAR" "Az els Ikarus 60 tpus kocsi a GF 901, 1952. februr 15-n a Rkoscsabra jr 62 -es vonaln lpett szolglatba. Ebbl a tpusbl a Fvrosi Autbuszzem 1952-ben 57 autbuszt vett t. Ezeket a jrmveket 1959-ig folyamatosan szlltottk. Bellk ekkor 507 kzlekedett a fvrosban." Vissza az autbusz-kzlekeds trtnethez Az 1955.03.14-n beszerzett GF 811-es Ikarus 60. Az 1958-as rendszmvltoztats utn GA 06-23, majd csuklsts utn GA-85-09 rendszmon futott, 1963.12.22-ig a "Rcsei" garzs zemeltetsben.** A GF 811-es retuslva **Ez az Ikarus 60-as tpus egyik korai szlltsbl szrmaz kocsi mg forgattyval leereszthet keret nlkli ablakokkal. GF 765 GF 792 GF 817 `54-ben kezddtt a ptkocsis program A GF 885 GA 07-03 ex. GF 893 egyedi fests, lengyel exportbl maradt busz ez is egyedi festssel rkezett GF 950 GF 969 ~ ~ eredeti vilgoskk festssel ~ GA 05-36 GA 08-64 A frhelyknlat bvtsre az tvenes vek kzepn a FA a ptkocsis zemmd bevezetsrl hatrozott. A vontatshoz Ikarus 60-as kttengelyes kocsikat alaktottak t. A ksrleti meneteket 1954. oktber 7-n a nagykrti 12-esen kezdtk meg. 1955. szeptember 1-jt81 ht AMG gyrtmny ptkocsi kerlt a 62-es, majd 1955. szeptember 21-tl kilenc a 38-as s az 52-es viszonylatra. Gyrtkapacits hinyban a kvetkez 13 jrm 1959-ben llt forgalomba. A szkesfehrvri zem 1960-ban tovbbi 36-ot szlltott. Selejtezett Ikarus 30-as kis autbuszokbl hzilagos ton 1960-ban 10, 1961-ben 30 ptkocsi kszlt. Az j zemmd az egy menetben szllthat utasok szmt 40-50-nel nvelte; s az ves frhelykilomter-teljestmnyt 4%-kal emelte. A kifut vonalakon a zsfoltsg cskkent. (A ptkocsin utazk szma 17,3 millival 1961-ben volt a legtbb.) A ptkocsis zemmd kltsgmegtakartst is hozott: kevesebb fdarabot s rszegysget kellett karbantartani. A vontat jrmvek gzolajfogyasztsa 15-16%-kal nvekedett. A vontatott jrmvek kilengse miatt a szerelvny vezetse nehzkes volt: gy a csukls jrmvek megjelense utn a ptkocsis zemmddal felhagytak. Vissza az autbusz-kzlekeds trtnethez GA 06-24 GA 08-28 A fent lthat autbuszok adatai** Hatsgi vizsga Rend 1952 szm 1958 Telephely ll. trls FA Csukls Megjegyzs 1955.05.28 GF 792 GA 06-10 Frst 63.12.09 GA 85-08 1955.03.14 GF 812 GA 06-24 Kilin 63.10.07 GA 84-58 1955.03.14 GF 817 GA 06-19 Kilin 63.10.09 GA 84-59 1955.11.30 GF 854II GA 06-64 Kilin 63.11.22 GA 84-66 1955.02.10 GF 885 GA 06-95 Frst 63.12.06 GA 85-00 Egyedi sznezs, lengyel exportbl 1956.07.30 GF 915 GA 07-50 Rcsei 63.10.25 GA 84-89 1957.09.06 GF 969 GA 05-22 Rcsei 67.07.15 n.a. 1957.09.18 GF 983 GA 05-36 Rcsei 66.08.28 GA 85-95 Alv.sz: 60.1155 1958.10.22 - GA 08-28 Kilin 66.05.05 GA 85-76 1959.04.14 - GA 08-64 Rcsei 66.05.05 utnfut MVAUT Kaposvr 1960 <= GB 16-44 => Egy 1972-ben kszlt felvtel. Egy vrosi kzlekedsbl szrmaz, talaktott Ikarus 60-as. Egy "kzpbejrat" Ikarus 60, a fnyszr-talakts miatt, kicsi glszem lett. Jobbgy Jzsef felvtele GB 03-25 Ikarus 60 egyb felhasznls FA csukls 1960 "A nvekv vrosi forgalomban a ptkocsis autbuszok nehzkessgk, a vontatott jrm kilengse miatt kedveztlennek bizonyultak. A FA a nagyobb befogadkpessg, kedvezbb menetdinamikai tulajdonsggal rendelkez csukls buszok bevezetst hatrozta el. Az els hromtengelyes jrm tervezse 1960 mjusban kezddtt. A Rzsa Lszl, Lass Gbor s Szni Bla tervezte GA 12-00 forgalmi rendszm prototpus 1960 november 5-n lpett szolglatba. A vontatrszt Ikarus 60-as autbuszbl, az utnfutrszt selejtezett Tr 5-s jrmbl ksztettk. A 0-2-2-2 ajtelrendezs, 15000 mm hossz, Csepel D 614 tpus motorral felszerelt jrmvel kedvez tapasztalatokat szereztek, 200 utast szllthatott a ptkocsis szerelvny 130 utasval szemben. A gyors utas csere felttele az sszefgg utastrben adott volt, s az lkalauz elhelyezse nem lasstotta a forgalmat. A FA, Ikarus 620-as autbuszokbl is ksztett kt ksrleti kocsit. Jellegrajz s fot Az utnfutkhoz 148 Tr5-s s 169 Ikarus 60 karosszrit hasznltak fel. A FA sajt magnak 317 autbusz ksztett. " Az els csukls autbusz 1960 november 7-n az 1-es viszonylaton (GA 12-00) llt szolglatba." A GA 06-00 ex. GF 751-es Ikarusz 60-asbl s egy Tr5 felhasznlsbl. Ezt a tpussorozatot ITC 600 megjellst kapta. 1962.11.01-tl a GA 83-02 frsz.-t kapta. 1967. jlius 31-n vontk ki a forgalombl. 13 db. ITC 600-ast a kpen lthat, egysznre festettek s csak az utna gyrtott buszokat festettk a szabvnyos szrke cskkal. A "Rcsei" garzs eltt ksztett felvtelen egy "cskos" s egy "csk" nlkli FA csukls. A felvtel valsznleg 1961-ben kszlhetett, mert csak egy ezstcskos csukls ll, a httrben ll Ikarus 620-as is mg egyszn kk s "faros" Ikarus-ok is kzlekednek, amik 1964-ig voltak a FA tulajdonban. A csukls kocsikon 35 l- s 97 llhelyet alaktottak ki. Az tlet s az zembe helyezst kzt nyolc hnap telt el. Ipari gyrtkapacits hinyban Bartos Istvn vb-elnkhelyettes rendeletre a FA "Sallai" fmhelyben ltrehoztk az n. csukls szalagot. A vontat kocsirszt nagyjavtsra vr Ikarus 60-as autbuszbl, az utnfutrszt selejtezett Tr 5 s Ikarus 60 karosszriavzbl alaktottk ki. A FA a csukls jrm hzilagos ptst 1967-ig folytatta. Sajt rszre 1960-ban egy, 1961-ben 49, (pl. a kpen lthat, mg "0" szrisnak szmt 25-dik GA 59-74) 1962-ben 95, (mint a 100-dik GA 59-55) 1963-ban 65, 1966-ban 60 s 1967-ben 49 kocsit ksztett. Az utnfutrszekhez 148 Tr 5-s, 169 Ikarus 60-as s kt Ikarus 620-as karosszrit hasznltak fel. Brmunkban a Fvrosi Villamosvast rszre 54 csukls trolibuszt, a budapesti s a szegedi AKV, valamint a Pcsi Kzlekedsi Vllalat rszre tbb csukls autbuszt gyrtottak. A nhny nullszris autbusz 1961 prilis elejn az budai 6-os viszonylaton kzlekedett. A sorozati kocsik 1961 jliustl jelentek meg a fvros utcin. A nagykrti 12-es s 12A vonaln vltottk fel a rgebbi tpusokat. Vissza az autbusz-trtnete oldalra. GA 83-48 GA 83-37 GA 84-51 1963-tl gyrtottk a kpen lthat, GA 84-87 Ikarus ICC 660 tpust amelyeket mr 2 db Ikarus 60 tpus buszokbl lltottak ssze, ellenben a rajzon lthatt, melyet Ikarus 60-as autbuszbl s egy leselejtezett MVAG TR-5-s jrmbl, amibl az utnfutrszt ksztettk. Ikarusz 60-as korban GF 914 s GA 07-49 rendszmon futott. Csuklstsa utni hatsgi vizsgja 1963.10.19-n volt. 1972.10.27-n selejteztk le.** GA 85-59 ex. GA 07-72 1966-tl 1975-ig kzlekedett. A "Rcseibl" 1969-ben kerlt t a "Kilin" .e.-be s onnan is selejteztk. GA 85-61 ex. GA 05-11 1966-tl 1975-ig kzlekedett. A "Rcseibl" 1969-ben kerlt t a "Kilin" .e.-be s onnan is selejteztk. A lers szerint a Kzlekedsi Mzeumnak tadtk, de ennek mostanban semmi nyoma. A GA 85-61 a Horvth Mihly tren a 12-es viszonylaton, a krt feljtsakor ill. a Blaha Lujza tri aluljr ptsekor. GA 85-81 ex. GA 08-98 1966-tl 1975. decemberig kzlekedett. 790,0 ezer km.-t futott. Alv.sz.:510/13/5903/70 "Kilinos" FA csuklsok a Rcseiben a FAV tptsekor, ~ Ez a felvtel valamivel elbb 1969-ben kszlt a Hsk tern. FA csukls az 1-esen. Az Erzsbet hd tadsa. A hdon egy FA csukls (GA-8?-??), s egy Bengli 1228. Az Erzsbet hd budai hdfje egy FA csuklssal ( 7/c ) <=Az Erzsbet hd, egy FA csuklssal a 7/c-n. A hdon egy FA csukls (7/c) s egy "Bukfenc". => GA 84-89 ex. GA 07-50 Besz.:1956. jnius 30. (GF 915) Csuklstva:1963. oktber 23. Selejtezve:1973. jnius 5. s mg egyszer az Erzsbet hd. FA csukls -GA 85-90 - 1972. 75-s troliptl a Hungria krt-on. A kpen lthat csukls, Ikarusz 60-as rendszma GA 05-31 volt, talaktsa 1966.07.20-n fejezdtt be. 1975.12.03-n selejteztk a "Kilin" garzsban.** Egy FA csukls a Rcz frd megllbl indul. Az 1966.02.04-n tadott GA-85-44-es FA csukls az Ajtsi Drer sorra kanyarodik. Ikarus 60-as rendszma GA 05-00 volt. 1975.01.01-n trltk az llomnybl. A FA autbusz-eloszts a lent felsorolt tpusok szerint, 1958-tl a BKV megalakulsig v 30 31 60 FA 1958 128 437 1959 79 16 507 1960 22 16 504 1 1961 14 23 457 50 1962 9 369 145 1963 242 210 1964 240 210 1965 166 210 1966 70 270 1967 287 Moszkva tri felvtelek. A msodik kp egy pr vvel ksbb kszlhetett.
 
Busztudomny
 
Chatelj!
Krnk, hogy ne kromkodj Ksznjk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
naptr
2025. Mjus
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
ra
 
Kurzorkvet
 
Szavazs
Lezrt szavazsok
 
Linkek
 
AC/DC
 
Idjrs
Magyarorszg idjrsa
A rszletekrt klikk a kpre.
 
Elvira menetrend
honnan:

hova:
mikor:

 
Sporttudomny
 
Hooligans
 
Subarutudomny
 
J autk
 
Orange County Choppers
 
Aut tesztek
 
Real Madrid
 
Barcelona
 
Villamostudomny
 
Downloads
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!