2 ROSSZCSONT GYEREK OLDALA
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
szereted a buszokat
szereted a buszokat ?

igen
nem
nemannyira
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
melyik busz ka kedvenced
Melyik busz a kedvenced ?

ikarus
raba
raba ikarus
man
neoplán
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
nép számláló
Indulás: 2006-07-21
 
Óra, naptár
 
Mennyien vagyunk most?
látotagó olvassa a lapot.
 
Google kereső

Google

 
Vonattudomány
 
Belépések
 
Színkódok
 
Kérj!
 
Szavazz
Mi kell még az oldalra?

Dalszöveg
Háttérzene
Tudományok
Keresők
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
VB 2006
 
Nézd meg

 Advertisement Advertisement

AdvertisementAdvertisement

AdvertisementAdvertisement

Advertisement

 
.
 
Puzzle-z
 
Híres focisták névjegyei
 
Tankcsapda
 
Ikarus 250

Az Ikarus 250-es a 200-as típuscsalád első tagja. Az 1967-es BNV-n mutatkozott be először, sorozatgyártása 1969-ben indult. Jellegét tekintve távolsági-luxus autóbusz, ennek megfelelően az utasokat légrugózás, szellőzőrendszer és egyéb kiviteltől függő kényelmi berendezések szolgálják. A 250.0x, 250.1x változatok többnyire egyajtós, a 250.5x-től kezdődőek kétajtós kivitelűek. A 250.4x és 250. 8x jelzéssel ellátott kocsik közös jellemzője a nagyteljesítményű légkondicionáló berendezés, amelyet külön motorral meghajtott generátor működtet, így az a jármű teljesítményét nem csökkenti. A hetvenes évek elején gyártott járműveken a vízhűtő még elől volt, ezt jelezték elől a lökhárító alatt látható jellegzetes bordák is. A légbefúvós kocsik tetején a friss levegő befogadására egészen a 80-as évek elejéig 3 sávban helyezték el a nyílásokat (hullámok), csak ezután jelentek meg a 256-oshoz hasonló kisebb dobozok. 1984-től gyártják a 250-eseket rövidebb ablakokkal, tehát például az ajtó nélküli oldalon az utasablakokat 5 helyett 6 ablakra osztották. Ezeken a kocsikon jellemzően minden második ablakon van nyitható rész. 1984-től gyártották belföldre a 250.59-est, 1986-tól a volánnak a 250.68-ast és légkondicionált változatát a 250.69-es. A 80-as évek végén a 300-as típuscsalád veszi át az Ikarus kínálatában a luxus kategóriában a 250-esek helyét. 1992-ben elkészítik 250.99 jelzéssel a típus Alfa változatát, amely később két ajtóval már 253-as típusként kerül sorozatgyártásba. 1995-ben készülnek el az első 12 méteres 256.44-es elővárosi autóbuszok, amelyek távolsági felszereltségű változatai foglalják el a 200-as típuscsaládban a 250-esek helyét. Az utolsó 250-es típusjelzéssel készült autóbuszok 1996-ban az Egyesült Arab Emírségekbe, Abu-Dhabi és Al-Ayn számára készültek.
A típusból összesen több mint 17500 darabot gyártottak, ennek csupán töredéke került itthon forgalomba, legnagyobb része a Szovjetunióba lett exportálva. A Volán társaságoknál mintegy 250 darab 250-es közlekedett az elmúlt évtizedekben. A típus elsősorban távolsági és különjárati feladatok ellátására ideális, ennek megfelelően nagyobb mennyiséget csak a Volánbusz vásárolt. A többi cégnél jellemzőek a használtan itthonról vagy NDK területről beszerzett és az exportból visszamaradt kocsik is. A városi közlekedési vállalatok közül a BKV-nál 8 darab, MKV-nál 3 darab, SZKV-nál 1 darab 250-es volt állományban, mára csupán egy miskolci maradt meg. Kedvelt típus volt a különböző utazási társaságoknál, például IBUSZ, Cooptourist, Express, SZOT, Malév stb. bel- és külföldi utakra és városnézésre egyaránt.

 
A BAH-948 egy 250.01-es 1970-ből. Az autóbusz 27 éven keresztül szolgált az almásfüzitői timföldgyárnál, mielőtt magánkézbe került volna. Mivel komolyabb felújítást kapott a Volánbusz – Járműtechnikában, ezért a korára jellemző vonásokat kívülről már nem lehetett felfedezni, viszont belül még látható volt néhány eredeti részlet. Sajnos olyan információkat kaptam, hogy a kocsit 2003 tavaszán szétbontották.
A BPT-050 (ma FIX-788) 1971-es gyártású 250.06 típusú autóbusz. Hosszú éveken keresztül a Gyöngyösi Mezőgép busza volt.
A GLZ-146 (ma FIS-804) 1974-ben készült és 250.12-es típusú. Sajnos eléggé át lett építve, de azért a “hullámok” szépen látszanak a tetején.
A BPE-998 egy 250.14-es és 1978-ban gyártották. Jónéhány hasonló korú 250.14-eshez hasonlóan korábban ő is az IBUSZ-nál dolgozott.
A BHU-733-at 1983-ban gyártották és 250.42-típusú. Mint ahogy a járművön is olvasható, a győri Rábának a busza volt.
Az ACC-236 egy 250.43-as 1980-ból, korábban a MALÉV-nél szolgált. A tetején látható a Thermo King légkondicionáló doboza, az oldalán a nyílások pedig a padló alatt elhelyezett egységeket (meghajtó motor, kompresszor) jelzik.
Az ACF-546 egy 250.44 típusú autóbusz, 1979-ben gyártották, első tulajdonosa a MALÉV volt. A tetején látható a Thermo King doboza, egyajtós kivitel.
A BCG-577-et 1979-ben gyártották, 250.45-ös típusú, korábban ő is Maléves volt.
A FIS-528 1983-ban készült, az alvázszáma alapján 250.58-as típusú, kétajtós autóbusz.
Az AKH-383 1984-ben készült és 250.59A típusú, egykori IBUSZ busz. Ettől a típustól kezdve két ajtó közötti rész már 5 ablakra van felosztva. A tetején a hullámokat már kisebb dobozok váltották fel.
Az AOA-202 egy 1984-ben készült 250.59E típusú autóbusz, melyet felújítása során Classic jellegű homlokfallal építettek át. Ahogy azt a rendszáma mutatja, korábban Alba Volános kocsi volt.
A CLY-015 egy 250.66 jelzésű tárgyalóbusz, melyet 1987-ben az NDK számára készítettek, és amelyet emiatt az Alba Volánnál Honecker-busznak is neveznek. Érdekessége az 1-1-0 képletű ajtóelrendezés (a kettes ajtó a második ablak után van), amely az átalakítása után is megmaradt, és a tetején levő hatalmas Thermo King dobozok.
A CLY-930 egy 1987-ben készült 250.67-es. Ezt a típust az NDK számára gyártották 1986-tól kezdve, ahonnan a 90-es években mintegy 30 darab visszakerült hazánkba, elsősorban a Volán társaságokhoz. A CLY-930 például korábban Brandenburgban közlekedett (VBBr. 433), BRB-VK 33 (ex DBS 0-40) rendszámmal.
A DZA-226 egy 250.68 típusú autóbusz 1987-ből.
AZ AIK-298 az alvázszáma szerint egy 1986-ban gyártott 250.68 típusú autóbusz, amely azonban Thermo King légkondicionálóval lett felszerelve.
A DZA-239 egy 1989-ben készült, Sütrak légkondival szerelt 250.69-es. Ez a típus a 250.68-as légkondicionált változata, léteznek Thermo King (1987-ben), és Konvekta berendezéssel felszerelt autóbuszok is.
Az AZE-703 egy 250.72-es 1987-ből, Thermo King légkondicionáló berendezéssel felszerelve. 1987-ben 10 darabot gyártottak az IBUSZ-nak, később már 300-asokat vettek.
A CCK-120 1980-as gyártású, egykori tárgyalóbusz. 250.58-as jelzésű alvázra épült, típusszáma egyes források szerint 250.83. Érdekesen mutat a nagyobb sofőrablak és a “ragasztott” oldalablakok. A tetején elől tévéantenna, hátul pedig a Thermo King légkondi van elhelyezve.
A BRU-632-t szintén 1979-ben gyártották. A 250.87-es típusú kétajtós légkondicionált autóbusz korábban Budapesten városnéző buszként közlekedett.
A BOS-573 egy 1991-ben készült, eredetileg 250.95 típusú autóbusz. 1991-ben a szovjet exportra készülő 250.93 és 250.95-ösök közül kb. 50 darab az Ikarusban maradt, ezeket a kocsikat később a hazai igényekhez átalakítva 250.59-ként elsősorban itthon értékesítették.
Az ANZ-478 egy 250.98-as típusú autóbusz 1990-ből. A képen nem igazán lehet látni, de ezt a típust a többi magyarországi 250-essel ellentétben nem trilexes keréktárcsával szerelték.
A CIB-631 1992-ben készült, 250.99 jelzésű Alfa kivitelű egyajtós autóbusz.

 
Busztudomány
 
Chatelj!
Kérünk, hogy ne káromkodj Köszönjük
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
naptár
2024. Július
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
óra
 
Kurzorkövető
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Linkek
 
AC/DC
 
Időjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
Elvira menetrend
honnan:

hova:
mikor:

 
Sporttudomány
 
Hooligans
 
Subarutudomány
 
Jó autók
 
Orange County Choppers
 
Autó tesztek
 
Real Madrid
 
Barcelona
 
Villamostudomány
 
Downloads
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!