"Az Ikarus 60 autbuszok tovbbfejlesztett vltozataknt gyrtottk 1958 s 1972 kztt a vrosi forgalomnak ptett Ikarus 620 s a tvolsgi kzlekeds cljra szerkesztett Ikarus 630 tpus, alvzas jrmveket." Ez az j tpus nem hozott ltvnyos mszaki fejlesztst, inkbb a nvekv utasforgalommal jr ignyt elgtette ki.
A prototpus Finta Lszl tervei alapjn kszlt el, Ikarus 60B tpusjelzssel.
Az autbusz hordmvt jellemzi az alvzas kialakts, ebben a tekintetben megrizte eldje, az Ikarus 60 tpus autbusz mreteit. Finta Lszl elmondsa szerint ez a tpus a korbban jelentkez alvzhinybl s az annak megoldsra szolgl szakmai alapelvbl alakult ki. Az akkori szakmai elkpzels a korbban jellemz favzas kocsik ptsi elgondolst kvette, amely szerint a kocsiszekrny cserlhet volt, mg az alvzat megtartottk. Az alvz "U" keresztmetszet hossztartkbl s cs-, illetve sajtolt profil kereszttartkbl plt fel hegesztssel, illetve szegecselssel ktve a hossztartkhoz. A motor az alvz hossztartin rugalmasan van gyazva, a sebessgvlt a kerekek kztti kereszttartn fekszik fel. A futmvek a hossztartra csavarozssal kapcsoldnak rugbakokon keresztl. A hts, sllyesztett peron miatt a hossztart mlytett a vrosi autbusznl
Alvzas autbuszok cljra kszti a Csepel autgyr a 630 tpus alvzat
|
|
|
Az utasok szmra egy autbusznak a karosszria a legfontosabb rsze, hiszen ezzel tallkoznak nap mint nap. Meghatrozza a vros, az utca kpt, megjelennek rajta a korra jellemz divatok, hatssal lehet klsejvel, valamint belsejnek knyelmet, komfortot nyjt tulajdonsgaival az emberek hangulatra, az utasok s a kzlekeds biztonsgra. |
"A jrm erklcsi rtknek hatrt karosszrija, pontosabban formja hatrozza meg. Ez rthet is, hiszen a technikban nem szksges s nem is clszer az j mindenron val keresse." Ezt pldzza az Ikarus 620 tpus autbusz, illetve annak prototpusa, az Ikarus 60B, amelyek lnyegben az Ikarus 60 alapkonstrukcijra pltek. Ez a tpus a kls jegyekben, a karosszriban hozott jat, aminek eredmnye egy addigiaknl jabb, korszerbb autbusz lett. |
|
|
|
Kln emltst rdemel az autbusz szlvdvege s homlokfelletnek kialaktsa. A homlokfalat vizsglva hasonlsg fedezhet fel az Ikarus 55 autbusz ("faros") homlokfalval (18. bra). Ez nem vletlen, hiszen Finta Lszl az autbusz megtervezsnl feladatul kapta, hogy az 55-s sajtolt elemeit hasznlja fel.
Termszetesen ez nem egy az egyben trtnt, de a forma a jellegzetessgt megrizte. A szlvd hajltott veg, azonban nem egyben lv, hanem kzpen s a sarkokban osztott, a sarkoknl vkony manyag elemmel sszefogva. A prototpus 60B-n a szlvd kzps, nagyobb fellet sk rsze azonos az Ikarus 66 (vrosi "faros") szlvdvegvel. A 620 szriba mr nem ezeket a szlvdvegeket ptettk be. Az autbusz elejt sszehasonltva az Ikarus 60-nal lthat, hogy a szlvd fellete nagyobb. A fentiek jl illusztrljk az alkalmazott, alkalmazhat technolgia formai kialaktsra gyakorolt hatst.
Az Ikarus 60B a 620-as prototpusa |
|
Az Ikarus 630, egylmps variciban |
|
|
|
Sorozatgyrtsra nem kerlt sor, inkbb a kicsit dizjnosabb kt lmps |
Az Ikarus 630, un amerikai retussal kiemelt fotja, amibl szerintem a fentebb kszlt "reklmfot is syletett |
|
A kocsiszekrny hossza 9348 mm, akrcsak az Ikarus 60 tpus, 5000 mm tengelytvval. A motor a kocsi orrban, kzvetlenl a vezet mellett nyert elhelyezst. Tbbek kztt ez is indokolta a vezetflke s az utastr kztt lv elvlaszt fal alkalmazst az utastr zajterhelsnek cskkentsre.
Elszr a Csepel D 613-as, majd a korszerbb Csepel D 614-es, 106 kW-os motor kerlt.
Emltst rdemel a motor hengerfeje. A motor elkamrs kivitel, az elkamra a henger hossztengelyvel szget bezr kialakts. A meglv motorhoz fejlesztsi javaslatot fogalmaz meg az 1959. 11. 17-n bejelentett, a Ganz-MVAG-tl szrmaz, HU148815 lajstromszm szabadalom, amelynl az elkamrt rt hterhelsek kikszblsre kermiabetttel lttk el az elkamra furatt.
A jrm sebessgvltja ASH 65-3 tpus, eltttengelyes, tfokozat szinkronvlt, kornak megfelel mszaki sznvonalon. A mechanikus sebessgvltk fejlesztsre plda a HU145380 lajstromszm szabadalom, amelynek az a lnyege, hogy az lland kapcsolatban lv fogaskerekek lemezes srld tengelykapcsolkkal kapcsolhatk tengelykre, amelyen egybknt szabadon elfordulan vannak gyazva. A sebessgvlt szraz srldsos tengelykapcsoln keresztl kapcsoldott a motor tengelyhez.
Az autbusz megjelenst meghatrozzk a "szemei", azaz a rajta elhelyezett lmpk. Az Ikarus 60-asnl s az azt megelz tpusoknl a lmpk a karosszribl killak voltak, amelyek a "farosoknl" mr besllyesztsre kerltek, s ezt a stlust kvette a prototpus Ikarus 60B is. Ennl a fnyszrk teljesen be voltak sllyesztve, s a szrival ellenttben csak kt fnyszr volt. Kln rdemes megemlteni a prototpus homloklemezen lev dszlceit, amelyek "szemldkknt" helyezkedtek el a fnyszrk felett, majd a htrcs vonalt kvetve haladtak egszen a lkhrtkig. Ennek a dszlcnek fleg eszttikai szerepe lehetett. A szrinl a dszlc elmaradt, a kett helyett a kor divatirnyzatnak megfelelen ngy fnyszr kerlt beptsre. Ezek a fnyszrk br sllyesztettek, de nem olyan mrtkben, mint a prototpusnl. rdekes megolds a dszlc helyett a karosszriban kialaktott, kill lmpavd tet, aminek a dszt szerepen tl valsznleg a lefoly esvz elleni vdelem volt a feladata. A hts lmpk eredetileg a karosszribl kiemelked fszekbe voltak sllyesztve, azonban ksbb ezek, valsznleg az egyszerbb s olcsbb megolds miatt, rtett lmpkk vltoztak.
Ennek az talaktsnak az eszttikai vesztesgen tl funkcionlis htrnya, hogy kisebb volt a vilgt fellet.
Sajnos napjainkban is tapasztalhat, hogy nagy mret, knnyen piszkold jrmveken kicsi, gyengn vilgt lmpk vannak.
Az 50-es, 60-as vek divatjnak megfelel volt a magassgjelz s az indexlmpk kialaktsa, amelyek formja vzcseppre emlkeztet (22. bra). Ezek a lmpatestek kvettk a karosszria tetejnek, valamint a jrm oldallemeznek veltsgt.
A lmpatestek egyarnt megtallhatak voltak az Ikarus 60-as, 55-s, a 60B s a 620-as tpusokon. Ezek ksbb a feljtsok sorn hasonl sorsra jutottak mint a htuls lmpk, egyszerbbekre lettek kicserlve. Az j irnyjelz lmpk, csakgy mint a htsk, kr alak lmpatestek lettek, amelyek a 620-asok homloklemezre kerltek.

|
|
A jrmvet, a kor szellemnek megfelelen, krmozott dszlcekkel is gazdagon felszereltk, amelyek a kocsi oldaln az ablakok alatt s a kerekek fels skja felett futottak krbe. Az els sorozat FA-s 620-asokat ptkocsi csatlakoztatsra is felksztettk. |
Az els pldnyoknl htul az als dszlc a szintn krmozott kerettel krbevett rendszmtbla fel vesen lehajlott.
Ksbb azonban, egyszeren krbefutott. |
|
 |


A vrosi forgalomban kzleked 0-2-2, a tvolsgi 0-1-1 ajtelrendezssel kszlt; az elbbi 24 l s 38 ll, az utbbi 40 l s 20 ll utast szlltott. A tpusbl 1959-ben 54, 1960-ban 119 rkezett a FA-hz. | |
"Az els Ikarus 620-as menetrend szerinti forgalmt 1959. szeptember 19-n a Nagykrton kzleked 45-s viszonylaton kezdte meg." Nagy Zsolt gyjtse szerint, elszr 1959 szeptember 18-n volt a hatsgi vizsgjuk az "Frstbe" rkezett Ikarus 620-asoknak. Az egyik ilyen a GA 09-41. |
A fvrosi autbusz-kzlekedsnek az Ikarus 620-as autbuszokbl 1959 s 1970 kztt 935-t, mg az Ikarus 630 tpusbl 1960 s 1964 kztt 16-ot adtak t." |
Vissza az autbusz kzlekeds trtnete lapra

** " Alapkonstrukcija megfelelt az Ikarus 60-asoknak, de karosszrija jszer volt. Az 50-es vek "divatjnak" megfelelen ell 4 fnyszrval volt felszerelve, megjelensre a lekerektett vonalak voltak jellemzek. Ksbbi fjavtsok sorn ezt az ablakot megnagyobbtottk. A nagymret szlvd hajltott vegbl kszlt, de 2 darabbl llt, melyeket egy keskeny manyag sn tartott ssze. "

|
Hatsgi viszgja 1960. augusztus 11-n volt, s 1972 jlius 15-n vontk ki a forgalombl | |
 |
s a garzsban egy "reklmfot" httereknt. | |
|
a "Rcsei" garzs ltal lefestve1971-ben a Vrosligetben a tavaszi BNV ideje alatt az akkori vsri autbuszjrat vgllomsn sofr pihenknt | |

 |
Hatsgi vizsgja 1960. augusztus 30-n volt, s 1972 augusztus 1-n vontk ki a forgalombl |
|
|
" Az Ikarus gyrban a fvrosi tmegkzlekeds rszre ptett 1000. autbusz 1960. IX. 17-re kszlt el. Az Ikarus 620 tpus, GA 10-00 rendszm jrmvet a gyr nevben Tth Lajos, a vzmhely dolgozja adta t. A Fvrosi Autbuszzem rszrl Bogdnszki Gyrgy ktszeres lmunks gpkocsivezet s felesge, a kivl dolgoz cmmel kitntetett kalauzn vette t. Az tadott autbusz az nnepsg utn az Ikarusz gyr irnyban kzleked 44-es viszonylaton teljestette els meneteit"***
( Az ezredik fvrosi autbusz. Npszabadsg, 1960. szeptember 18. )
Vissza az autbusz-kzlekeds trtnethez | |

** "Az Ikarus 620 tpusnak tbb varicija is fellelhet volt a FA-nl. A legels szllts GA 09-XX sorozat kocsiktl eltekintve az sszes Ikarus 620-asnak kls bolygmves htshdja volt. A benne lev fogaskerekek zizeg hangja Budapest utcai hangkpnek rszv vlt. Az erforrs a jlismert 125 LE-s 6 hengeres Csepel Diesel motor volt. A 620-as 5-fokozat sebessgvltval rendelkezett mely az 1. sebessgi fokozat kivtelvel szinkronizlt volt. A busz a 2-dik sebessgi fokozatbl indult. A 49-es vonaln elfordult, hogy a cscsforgalomban (tl)terhelt 620-as a Lorntffy Zsuzsanna utcai megllbl csak az 1-es fokozatban tudott elindulni hegymenetben. Az 1. fokozat egyenes fogazs fogaskerekei elg zajosak voltak. Az 5-dik sebessg ttteli viszonya 1:1 volt. Voltak egyes Mvauttl tvett pldnyok, melyeknek 5-dik fokozata gyorst (overdrive) tttel volt. Ezt mechanikailag a 4-fokozat helyre ptettk s ezrt a vltbrn a szoksoshoz kpest a 4-es s 5-s fokozat fel volt cserlve.
A gpkocsivezet fizikai terhelse a botvlts sebessgvlt s a szokvnyos tengelykapcsol kezelse miatt jelents volt. Ksrletek folytak a tengelykapcsol kzi mkdtetsre pneumatikus szervo segtsgvel. A sebessgvlt botjra egy emeltyt szereltek, mely egy srtett levegvel mkdtetett munkahenger segtsgvel a tengelykapcsolt kiemelte. gy a gkv-nak csak indulskor kellett a lbpedlt hasznlni, a menetkzbeni vltsokhoz az emeltyt hasznlta. A rendszer nem vlt be, ltalnos bevezetsre nem kerlt sor."

** " Az Ikarus 620-as harmadik sorozatn az alumnium-keretes tolablakok helyett gumiprofilba gyazott ablakok jelentek meg fell 2 billen mozgs nyithat ablakkal. A gumiprofil kezdetben vilgos szn, majd a GA 91-xx sorozattl fekete szn volt." |
A mg eredeti formjt mutat |
 | |
** "Az els tengely tpusa megvltozott valahol a GA 91-xx kzepn s egy sokkal szlesebb vltozatot hasznltak, ezltal a kerekek kijjebb kerltek s egy vonalban voltak a hts tengely kls kerekeivel. " |
|
|
|
** "Ezt a futmtpust hasznltk aztn a FA csuklsokban is, addig, amg a KGST elvette Magyarorszgtl az els tengelyek gyrtst s valami orosz tpus lett a szabvny." |
1962. janurtl, 1973. decemberig volt llomnyban a "Mezben".** | | |
** "Ezek lthatak ma a ZIU -9 trolikon. A KGST szthullsa sorn a tengelyek is megvltoztak s eltntek az un. Trilex-kerekek s helyette jttek a ma is lthat felnik."
 |
az alaptpusra tervezett hts srvdvel, |
Besz: 1962. janur 3. Selejt.: 1974.04.01** | |
|
|
|
|
A GA 57-13-as az egyik pldja a futm csere miatt megvltozott srvd v varici egyiknek. Az els srvd vet kicserltk, mert az eredeti lecsapott v nem engedte a kanyarodsi v maximlis kihasznlst, de a hts lecsapott v megmaradt az eredeti formjban. A GA 10-79-es, szintn ilyen "flksz" llapotban ment "nyugdjba". | |
Az utols feljtsa utn a 25-s villamos ptl jraton |
|
"Egy repltr is kevs, hogy egybl megforduljak", mondtk a buszvezetk az j futmvel felszerelt, de mg eredeti els srvd ves buszokrl. |
|
<= az eredeti, majd utna => |
|

Az els kpen lthat
a MVAT-tl szrmazik, 1961.08.29-n kerlt forgalomba, GA 60-83 rendszmmal s 1962.02.14-n kerlt a FA tulajdonba. 1972.12.28-n a Frst garzsbl a Mezbe kerlt. 1975.01.01-n selejteztk A msodik kpen a msik "szedett vedett", a GA 58-89, szintn a MVAT-tl. Ott 1961.08.16-n volt a hatsgi vizsgja s GA 60-97 rendszmon kerlt forgalomba. 1962.02.14-n kerlt a FA-hez. 1974.01.09-n selejteztk
** (adatok: Nagy Zsolt rendszm-gyjtemnybl)
** " A GA 58-88 vilgoszld volt, a tbbi ilyen " szedett vedett " pedig vilgoskk volt. A GA 58-88-nak az a sajtossga is megvolt, hogy els ajtn val felszllsra volt ptve s egszen szokatlan terelkorltok voltak benne, amelyet a fjavtsig meghagytak. Ezek a kocsik a "Frst" ( Lgymnyosi ) garzshoz tartoztak s jrtak tbbek kztt a 22-esen s a 49-esen."
|
A GA 58-89 a Rkczi ton, az akkori sznvel. | |


** "A kocsi htuljn jellegzetes, nagymret integrlt lmpatestekbe ptettk be a fk- s irnyjelz lmpkat. Ezeket a lmpatesteket hasznltk a FA - csuklsokon is." Hasonlan a magassgjelz lmpkhoz az els index lmpk is knnycsepp alak karosszrira simulak voltak."
|
|
A hts dszlc kezdetben a kpen lthat mdon, kzpen a rendszmtbla megvilgt dszkeretre hajlott. Ksbb, az egyszerbb megoldst alkalmaztk s mint a lentebbi kpen lthat, egyenes vonalban szereltk. | |
|
|
A GA 10-71 Ikarus 620-as autbusz, majdnem eredeti formjban,( a srvd v mr az jabb szris kialaktsban).
|
 (Besz:1960.08.11) eredeti a karosszrira simul index lmpval s nagymret hts lmpval. Ezt az sszelltst selejtezsig (1972.06.01) megtartottk** |
|
|
|
|
Az index "simuls" a srvdk ve megtrt. | |
|
|
 |
|
|
|
|
A "Mez"-ben |
|
|
Beszerzs: 1962. februr 12. |
|
|
|
1973.december 29-n selejteztk.** |
Jl lthat a vezetablak alatt kialaktott szellznyls, amit fjavtsok utn mindegyiken megszntettek. |
|
GA 92-82 mg az eredeti htslmpjval a Jzsef Attila laktelepen. 1964.november 16-n a "Frstben" vettk llomnyba. Az buda .e. beindulsakor forgalmi vonalak tvtele miatt 1970. 12. 28-tl a GA 92-62 ~ 92-94 frsz. autbuszok a "Frstbl" thelyezve. Innen selejteztk 1974. december 28-n.** |
** "Ezek az integrlt ("mosolygs") lmpatestek gyrtsa mg az Ikarus 620-as tpus kifutsa eltt megsznt s ezeket egyszer klnll kerek lmpkkal helyettestettk".
Sajnos felvtelt, csak most kaptam egy egszen furcsa megoldsrl s sajnos az is egy balestet helyszni szemljn kszlt a FA 11. Ikarus 620-rl. A GA 10-71-es hts lmpjn jl lthat keretet meghagyva ptettk be a lemezre felszerelt kis, kerek lmpkat. |
|
~ Az elsk kztt rkezett ~ GA 09-37
~ 1959 szeptember 29-n rkezett s ~ 1971 augusztus 18-n selejteztk, mindvgig a "Frstben" szolglt. |
Az talakts msik mdja. Az eredeti htslmpt kiszereltk, s egy lemezre az akkor els indexknt mr hasznlatos kerek lmpkkal szereltk fel. Az ilyen thidal megoldsra azrt volt szksg, mert a lmpatart karosszriaelem ms megoldst nem igazn engedett. A lentebbi kpen lthat varici mr karosszria munkt ignyelt. |
|
Br ez a busz nem BKV-s, de onnan szrmazik. |
Alv.sz.: 6409/825. 1964.11.16.- n llt forgalomba s 1975.10.09-n selejteztk le a "Kilin" garzsban. ** |
|
Hasonl a fenti kpen lthat talaktshoz, de itt, egy "macskaszem" is trsul az index s fklmphoz. A felvtel, 1974 nyarn kszlt Csepelen, a "Tancshz" tren. |
|
|
A reprodukcin egy a fenti kpen lthat kialakts lmpacsere, csak a "macskaszem" maradt el. gy taln mg nem vesztette el az eredeti jellegt, mert a gyri formt megtartottk. |
|
|
| |
|
|
|
|
|
Az itteni reprodukcin egy hasonl htslmpa talakts lthat mint a fenti kpen, de itt mr nem hagytk meg az eredeti lmpatest alakjt, hanem a hts homlokfal skjban fedtk le egy lemezzel s arra lett felszerelve a 2-2 vilgttest. |
| |
 |
|
Besz: 1963. 08. 02. Forg.ki.: 1975. 12. 24. 938,9 Km | |
|
 szintn a 93-as jraton, a Nagyvrad tren. Mellette egy FA csukls szembl, jl sszehasonlthat a vltoztats a kt tpus kztt. |
|
Besz: 1963. 08. 02. Forg.ki.: 1975. 12. 24. Alv.sz.:6306/264** Egy msik fot, mr feljts utn karambolosan. | |
|
A karosszrira simul, knnycsepp alak majd a GA-90-xx sorozatra jellemz vkony, szgletes els indexet is az egyszer kerek lmpra cserltk. A szellz rcsot itt mg szerelik. |
|
|
|
 |
|
1963. augusztus 13-n rkezett a "Mez" .e.-be s onnan is selejteztk 1973. december 31-n. 974,7 ezer km-t teljestett. Alv.sz.:6306/206** | |

Viszonylatszm jelz talaktsok, varicik
|
|
|
|
A GA 90-49 kicsirl, szlesre talaktott viszonylatszm jelzje az els ablak ferde vonalt kveti, |
|
|
mg a GA 90-56-, gondolom a jobban lthatsg rdekben, a szlvdkhz kpest fggleges. |


Az utols darab, elsszris |
 |
rendszm Ikarus 620-as |
|
|
GA 11-80 feljts utn a "Rcsei" garzs eltt. Az elsszris Ikarus 620-asok egyiknl sem alaktottak t szlesre, tglalap alakra viszonylatszm jelzt s -gyjtsem szerint- egyetlen egynl cserltek oldalablakokat, billen mozgs, nyithat ablakra. |
|
|
Besz: 1961.08.24. Az utols 620-as amelyik ezstcsk nlkl, kk sznnel rkezett. Forg.-bl: 1974.03.01. | |
** "A BKV fmhelye nem rendelkezett elegend kapacitssal a nagyszm fjavts elvgzsre. Ezrt tbbek kztt a Kabai MG is bekapcsoldott ezekbe a munkkba. Ekkor indult meg a javts minsgnek elsilnyosodsa. Mg a BKV ltal fjavtott kocsik szinte gyri j llapotban hagytk el a mhelyeket, addig a kls cgek ltal javtott jrmveknl szembetn volt a felletes munka eredmnye. A BKV s eldei mindig nagy slyt helyeztek a feliratozs szp s egysges kivitelezsre. Ezt a kls cgek sajnos nem kvettk s az vek sorn a BKV is felhagyott vele. gy alakult ki az, hogy az egyes autbuszgarzsok ltal a kocsi-szmok festsre hasznlt sablonok alapjn a jrm honossga megllapthat volt. Jellegzetes "sznfolt" volt az buda Garzsba tartoz kocsikon a konzekvensen fejjel lefel felfestett 8-as szm."
** " Az Ikarus 620-as harmadik sorozatn az alumnium - keretes tolablakok helyett gumiprofilba gyazott ablakok jelentek meg fell 2 billen mozgs nyithat ablakkal. A gumiprofil kezdetben vilgos szn, majd a GA 91-xx sorozattl fekete szn volt."
Beszerzsi ideje: 1962.01.17 (Rcsei garzs), llomnybl trlse: 1973.12.21. Gyngysre a MEZGP-hez kerlt** |
|
Bartom az autbuszval a megsznt 25-s villamos vgllomsnl.
"Ennek a busznak nagyon knny volt a kormnya", ami 620-asokra nem igazn volt jellemz, a szervo megjelensig. |
| |
A GA 57-33 a Vrosligetben, a 25-s villamosptl jraton 1973-ban. |
|
A Hungria krti felljr mg nem plt meg, a ligeten tvezet Kacsoh Pongrc ton akkor mg nem volt szmottev forgalom. | |
|
|
Az Attila ton mg az eredeti felptsben | |
 |
Beszerzs: 1962. janur 10. 1974.04.01-n selejteztk.** | |
|
az els-szris 62O-as alumniumkeretes ablakok tolablakaival, mely az egyetlen a tbbi GA 57-XX sorozat kocsibl. |
|
** " A harmadik sorozattal jelent meg a krbefut szles ezst csk a kocsi als harmadnak magassgban.
Ezt a dekorcis elemet egszen az IK 260/280-as sorozat megjelensig megtartottk a budapesti autbuszokon s fjavtsok sorn rgi, eredetileg teljesen kk kocsikon is alkalmaztk." |

Az els GA-95-s Ikarus 620, a GA 95-00, a MVAUT-tas, 1960. december 16-i beszerzs GA 55-64-es. A FA 1962. februr 14-n vette t s a GA 58-86 rendszmot kapta, majd 1968. jnius 6-n szmozta t GA 95-00-ra. 1972-ben az M7-es bevezet szakaszn a belvros fel a felljr utn a szembejv svra esett.
1972. oktber 9-n selejteztk a Frstbl

 |
|
Bezs: 1969. 08. 30. Selejtezs: 1976. 07. 17. | |
GA 95-52-tl GA 95-64-ig budai garzs **(Nagy Zsolt) |
A GA-95-65-tl GA-95-75-ig a "Rcsei" garzs, a GA-95-76 s a GA-95-77 az budai garzs. (Tildy) |
GA-95-52-tl (1970 04. 15) GA-95-77-ig az utols szria az Ikarus 620 tpusbl, a BKV-nl, |
A GA 95-74 1970. prilis 20-n a GA 95-75, prilis 30-n, a
mjus 6-n s a tnyleg utols Ikarus 620-as, a GA 95-77 augusztus 11-n rkezett, ill. volt a hatsgi vizsgja. **(Nagy Zsolt) A kpen lthat GA 95-76-ost 1978 janur 12-n selejteztk. |
A
 1976 oktber 16-i llomnybl val trlse utn 1979 decemberben tkez vontatmnny alaktottk s YN 68-72 frsz-on llomnyba visszavettk. 1988. oktber 31-n trltk vglegesen az llomnybl.**(Nagy Zsolt)
|

A FA s a BKV ltal beszerzett, sszesen 935 db. IKARUS 620-asokbl
|
 |
Busztudomny |
|
| |
 |
Chatelj! |
|
Krnk, hogy ne kromkodj
Ksznjk
| |
 |
naptr |
|
2025. Jlius
H | K | S | C | P | S | V | 30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
|
| | |
 |
Kurzorkvet |
|
| |
 |
Linkek |
|
| |
 |
AC/DC |
|
| |
 |
Idjrs |
|
A rszletekrt klikk a kpre. | |
 |
Elvira menetrend |
|
| |
 |
Sporttudomny |
|
| |
 |
Hooligans |
|
| |
 |
Subarutudomny |
|
| |
 |
J autk |
|
| |
 |
Orange County Choppers |
|
| |
 |
Aut tesztek |
|
| |
 |
Real Madrid |
|
| |
 |
Barcelona |
|
| |
 |
Villamostudomny |
|
| |
 |
Downloads |
|
| |
|
|